Tältköp

Någon som kan tipsa om ett tält som är bra som ett HB, stort som ett familjetält, lätt som en sovpåse och lika billigt som ÖB. Inte? Skämt åsido, jag står i begrepp att köpa mig ett nytt tält, men i likhet med många andra har jag begränsad ekonomi och dito erfarenhet. Har tittat på två som verkar motsvara mina krav rätt bra. Dvs ganska lätt (<2,5kg), hyfsade utrymmen, rimligt pris (<3000skr) samt kvalitet som gör att det är mer än ett engångstält. Användningsområde kommer att vara mest camping/skogsmiljö/lågfjäll kanske 30 dgr om året och ingen vintercamping. Dom två tälten jag tittat på är VAUDE HoganUL/TaurusUL. I butiken ser ju dock alla tält ganska förtroendeingivande ut, men klimatet är ju åas inte så extremt där.
Nåväl, är det någon som äger/provat någon av dessa eller har något annat förslag på vad jag kan titta på.

MAB
PS. Vill bara påpeka med tanke på en tidigare diskussion här på forumet att båda ovanstående tält finns att få i både signalorange och mossgrönt.

D.S
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.