Tälthjälp

Hej.

Jag är ute efter ett tält. Vad jag är ute efter är ett 4-säsongstält som står pall för fjällväder, för 2 eller 3 personer, gärna med absid med plats för matlagning. Det ska helst vara ganska lätt och ha ett innertält som även fungerar standalone för kortare tältturer i varmare väder.

De tält jag har tittat på som passar mina önskemål är Hilleberg Nallo GT och Robens Osprey EX.

Har någon fler förslag?

Innertält som standalone... Får du det med Nallo? Annars är det väl definitionen på Nallo eller Nammatj då. Om du nu tycker Keron är för tungt.

Northstar WBT-3 eller Fjällräven vaddetnuheter är väl också trevliga tält, tillsammans med Bergans Compact Light. Rör vi oss utanför Norden finns det massor av olika koncept...

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Aircontact Pro – designad för de stora äventyren

Vandra med kvalitet! När packningen är tung och terrängen krävande gäller det att ha riktigt bra utrustning. Med Aircontact Pro har deuter skapat en ...

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Du har säkert studerat modellerna i detalj men om det kan hjälpa dig till något val så är jag övertygad om att du kommer bli nöjd med Nallo GT. Väldigt komplett modell.
Det skulle krävas mycket för att jag skulle välja annat än Hilleberg.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips