Tälta i Göteborgs skärgård

Vi är några studiekamrater som funderade lite på om det är möjligt/tillåtet att tälta på öarna i Göteborgs södra skärgård.
Tänker på det här med naturreservat osv.

Tacksam för svar :)

//Oscar
 
Inte Vrångö...

men annars tror jag det är tillåtet. Läste det någontans...googlade och hittade.....

Funderar själv på samma sak om några veckor....kan kanske vara svårt att hitta bra platser då det ju är mycket klippor och likande? Men det löser sig nog:)
 
Det är ett naturreservat runt Vrångö som inkluderar Donsö Svartskär i nordväst, Fjordholmen i öster och Tistlarna i syd. Jag har hört att det ska vara tältförbud i området, alltså även utanför fågelskydden. Det är dock inte helt lätt att hitta info om vad som gäller. Det finns flera fina öar att tälta på och ett förbud är lite trist.
 
Enligt en broschyr jag nyss fick med mig från styrsöbolaget är "tältning förbjuden i hela skärgården".
Men om det stämmer vet jag inte.....
(Broschyren gäller södra skärgården)
 
Tackar för svaren =)
Jag får helt enkelt slå en pling till Göteborg Stad (om inte annat så kan de säkert hänvisa mig rätt) och kolla vad som gäller.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.