Tälta i Alperna och Pyreneerna?

Hej!
Jag planerar att åka och cykla i Alperna och/eller Pyreneerna i sommar. Är det någon som vet hur bra möjligheter man har att övernatta i tält längs vägarna? Det finns ju inte allemansrätt som här osv... Vore tacksam för bra tips.
Tack! /Mattias

Slå upp tältet där ingen ser och sluta tjata om en lag som ingen utanför sverige har hört talas om.

Det värsta som kan hända är att du blir ivägkörd - och hur farligt är det?

Ja, jag går mot rött också.

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.
Instammer med Lars. Cyklade langs pyreneerna i hostas och hade absolut inga problem med att hitta taltplatser, dar ingen brydde sig om att jag fanns. Och om du vill ta en dusch och bo billigt finns det massa vandrarhem langs med Camino de Santiago som jobbar pa donationer.

kan inte annat än att instämma med tidigare inlägg. cyklade bergamo - frankfurt förra sommaren. enda området som inte kändes helt hundra var låglandet i italien, mycket välbefolkat. samtidigt som vi vi cyklade utan karta, på lite för stora vägar. men det var aldrig några problem att tälta.
lycka till!

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips