tält?????

Re: kanalerna

naturvägledaren; sa:
men jag fattar inte var de har skalat 0,6 kg, det kan ju inte bara var bågkanalerna.

/einar

Vikten är 3.6 kg d v s precis som tidigare väl?

Annars kan jag bara instämma om krokarna, har själv erfarenhet av både Saivo och Tarra och systemet funkar mkt bra i hård vind :).

J

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
Angående Mountain Hardware så importeras de av firman Berg & Hav i Saltsjöbaden. http://www.berg-hav.se Kika där.

MHW har många innovativa lösningar, bra kvalitet och priser som är ok. Modellerna med "fönster" är särskilt trevliga. Som alla andra kupoltält så väger de en del, gramjägaren väljer nog Hilleberg el dyl.

http://www.addnature.com finns Salewa Scorpio II, ett 4-säsongs, självstagande kupoltält för 3695:-. Totalvikt 3,9 kg. Ta och gör nå't kul för de 2500:- som är mellanskillnaden mot ett HB Staika ;-)

(OBS jag bedriver ingen kampanj mot Staika som jag bott i och tycker är ett mycket bra tält)

Stefan

skulle nog sattsa på ett hilleberg om de inte var för att den nya väven ä lite "het". den brinner väldigt bra har jag hört. inte kul om man kocka mat i absiden....plus att ja tyck färgen ä riktigt äcklig....VILL HA north face mountain 25 men ja vill int släpa så mycket vikt...

Hilleberg

Köp ett Hillebergtält, du kommer att glädjas åt det tältet en lång tid framöver!

Själv är jag såld på Nammatj GT samt Keron GT, beroende på vikt kontra utrymme prioriteringar.

Träffade på Nammatj under värnplikten som Lapplandsjägare och kan inte tänka mig att införskaffa något annat tält än ett Hillebergtält.

Stetind

Kolla Helsport Stetind 2. 2 kg. Minuset är att det är mycket trångt speciellt om vintern, men om man vill bära lätt så måste man offra...

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips