Tält! MSR Phantom

Undrar om någon har erfarenhet av detta tält, funderar på att köpa ett sådant tält.

Hör gärna av dig oavsett positiva/negativa upplevelser ang. tältet.

[Ändrat av sam 2003-09-15 kl 22:24]

Ska du beställa från utlandet eller har du hittat det till bra pris här i Sverige?

Jag har också tittat en del på MSR´s tält och då framför allt Fusion 3. Tycker dock att de är för dyra för mitt behov och ahde jag lagt så mycket pengar hade jag hellre satsat pengar på något säkert kort. Dock skall MSR tälten hålla hög kvalitet sägs det, men jag gillar inte dem amerikanska modellen med löst yttertält som skall på sist.

Hitatde en länk till ditt tält

http://www.backcountry-equipment.com/tents/msr_phantom.html
[Ändrat av mamawi 2003-09-15 kl 23:21]

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trail Run för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
MSR Super Fusion

Jag har ett MSR Super Fusion sedan 1,5 år tillbaka. MSRs tält påminner mycket om gamla anrika Moss (MSR köpte Moss för ett par år sedan). Använder det till havspaddling. Det är mycket bekvämt för två personer men tre får plats. Är mycket stadigt. Väger en hel del (drygt 4 kg). Jag uppskattar de öppningsbara myggnätspanelerna sommartid och att det har bra höjd utan att bli direkt vindkänsligt. Kvaliteten är god och det är välsytt. Jag köpte mitt tält i USA. Vävarna inte lika "bombproof" som på mitt gamla Moss Triton. Hör gärna av dig om du har detaljfrågor.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips