Tält konstruktion.

Hittade ett tält konstruktion som jag tyckte var en blandning mellan tunnel och kupol, självstagande med "stor" absid typ.
Har letat runt men inte hittat några andra tält som är byggda på liknade vis.
http://www.coleman.eu/uk/p-26286-tatra-3.aspx

Har även ett bekymmer med att hitta tält med lite högre innerhöjd uppåt 120cm då jag vill ha lite mer att röra mig på.
Tanken är att jag ska ha det när jag åker mc så ett kg hit eller dit är inte hela världen.

Aktuellt

Månadens fråga: Hösten är här – vad lockar mest?

Är hösten en tid för svampplockning runt knuten – eller lockar äventyren? Vi tar pulsen på Friluftssverige hösten 2025.

Upplev Halmstads kust: Vandra Prins Bertils stig

Leden som på 18 kilometer förenar stadspuls, rogivande natur och slående vyer över havet.

20 år av diskussioner om torkad mat – och 10 tips!

I år har en av Utsidans populäraste forumtrådar, "Torka mat", varit aktiv i 20 år. Här bjuder vi på tips till dig som vill börja torka egen utemat!

”I nivå med luften vid flerfiliga motorvägar”

Ny forskning visar att klätterskornas skosulor släpper ut riskfyllda kemikalier i luften när de nöts. Nu växer trycket på branschen att agera.
Höjden ökar inte så mycket med ett 3p, jag har ett för kanot och fordonstältning.
Mitt har en innerhöjd på 114 i mitten. Det väger över 4 kg men visst är det furstligt utrymme för en i ett 3 p tält.

Med din önskan om innertälthöjd skulle jag titta på fyr eller sexkantiga tält med mittstolpe.
Om du sen kan finna dem inom din budget f n det vet jag inte.

go tur

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips