Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Tält köp Bergans vs. WBT
- Trådstartare samppa89
- Start datum
Hur är WBT-tälten i storlek? Jag är väldigt sugen på ett och kommer oftast att använda det själv. I vissa fall tillsammans med fru och vår lilla knatte som nu är 10 mån. Jag och frun är båda ~175cm.
Bör jag satsa på ett WBT 2 eller 3 ? Kan tillägga att jag (i nuläget) inte är något gramjägare och även har en Hennessy Hammock för enkelturer.
Patrik
Bör jag satsa på ett WBT 2 eller 3 ? Kan tillägga att jag (i nuläget) inte är något gramjägare och även har en Hennessy Hammock för enkelturer.
Patrik
Lästips
ANNONS
Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken
STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.
skulle gärna se flera bilder på tältet
C
fanns lite bilder i en annan tråd här på utsidan om WBT tältet ,http://kristianvian.blogspot.com/2009/05/utstyr-frsteinntrykk-av-arctic-alpine.html
Nu har det gått över ett halvår sen jag var i sarek med mitt wbt 3 tält. Jag är väldigt nöjd med tältet och rekommenderar det till alla!
Lovade några bilder och här finns iaf en bild från resan http://www.flickr.com/photos/samuel_pirttikangas/4794741572/
Inför sommaren har jag funderat på att köpa ett tält för solovandringar. Eftersom jag e så nöjd med wbt 3 tältet så funderar jag på o skaffa ett wbt 2.
vad tror ni, skulle wbt 2 vara bra för solovandringar? Annars har jag tittat på HB soulo, gillar den för att den är självstagande, men tyvärr mycket dyrare :/
Har även kollat på HB akto och helsports ringstind 2, men utav någon anledning gillar jag inte designen med En båge, känns som att den inte är lika stabil uppe i sareks stormar. Eller har jag fel ? (ska upp till sarek 2 ggr i sommar och behöver ett solotält till ena vandringen)
En fråga ang wbt 2. får man plats med o laga mat i absiden, och kan man ta ner halva innertältet för mer utrymme i absiden som med wbt3 ?
Lovade några bilder och här finns iaf en bild från resan http://www.flickr.com/photos/samuel_pirttikangas/4794741572/
Inför sommaren har jag funderat på att köpa ett tält för solovandringar. Eftersom jag e så nöjd med wbt 3 tältet så funderar jag på o skaffa ett wbt 2.
vad tror ni, skulle wbt 2 vara bra för solovandringar? Annars har jag tittat på HB soulo, gillar den för att den är självstagande, men tyvärr mycket dyrare :/
Har även kollat på HB akto och helsports ringstind 2, men utav någon anledning gillar jag inte designen med En båge, känns som att den inte är lika stabil uppe i sareks stormar. Eller har jag fel ? (ska upp till sarek 2 ggr i sommar och behöver ett solotält till ena vandringen)
En fråga ang wbt 2. får man plats med o laga mat i absiden, och kan man ta ner halva innertältet för mer utrymme i absiden som med wbt3 ?
grymt snygg bild! kunde lätt ha varit i försäljarens katalog! =)
Jag tycker man får komma ihåg att många tält går att beställa billigt från USA (dock inte Hilleberg), Jag är supernöjd med mitt MSR Skinny Too! Det kostade mig totalt ~2200 kr från moontrail.com , inklusive frakt tull moms samt 5 st drybags mellan 1.5 och 10 liter och en Sea to Summit Ultrasil Backpack..
Rekpris på det tältet i sverige? Man får nog räkna med minst 3000 iaf, om det nu går att få tag på här till att börja med..
Och det finns ju ungefär hur många alternativ som helst..
Rekpris på det tältet i sverige? Man får nog räkna med minst 3000 iaf, om det nu går att få tag på här till att börja med..
Och det finns ju ungefär hur många alternativ som helst..
grymt snygg bild! kunde lätt ha varit i försäljarens katalog! =)
Tack så mycket
Jag har använt WBT2 för solo turer, väldigt rymligt må jag säga! Så lyxigt att jag funderar på att skaffa något mindre och lättare. Arctic Alpine kommer ut med ytterligare modeller till våren bla. ett lättare mindre tält än wbt2, kanske kolla in det?
Det är ingen problem att laga mat i absiden, smidigt att kunna sitta inuti tältet och sticka ut händerna genom myggnätets dragkedja och laga mat myggskyddat men med utsikt när det svärmar som mest.
Vad gäller tekniska lösningar är tälten identiskt med WBT3.
Det är ingen problem att laga mat i absiden, smidigt att kunna sitta inuti tältet och sticka ut händerna genom myggnätets dragkedja och laga mat myggskyddat men med utsikt när det svärmar som mest.
Ingen som sitter på mer förhandsinformation om de nya WBT-tälten än det som står på deras hemsida?
//Jocke
Jag har använt WBT2 för solo turer, väldigt rymligt må jag säga! Så lyxigt att jag funderar på att skaffa något mindre och lättare. Arctic Alpine kommer ut med ytterligare modeller till våren bla. ett lättare mindre tält än wbt2, kanske kolla in det?
//Jocke
Liknande trådar
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg