Tält köp Bergans vs. WBT

Nu har det gått över ett halvår sen jag var i sarek med mitt wbt 3 tält. Jag är väldigt nöjd med tältet och rekommenderar det till alla!

Lovade några bilder och här finns iaf en bild från resan http://www.flickr.com/photos/samuel_pirttikangas/4794741572/

En fråga ang wbt 2. får man plats med o laga mat i absiden, och kan man ta ner halva innertältet för mer utrymme i absiden som med wbt3 ?

Nice att äntligen få lite bilder på tältet. Jag är involverad i en annan tråd och har nu nästan analyserat ihjäl mig. Väljer nu mellan nämnda tält och ett Fjellheimen camp 3 tält.
För övrigt så var dina vandringsbyxor oslagbara :) Var får man tag på såna :)

Nice att äntligen få lite bilder på tältet. Jag är involverad i en annan tråd och har nu nästan analyserat ihjäl mig. Väljer nu mellan nämnda tält och ett Fjellheimen camp 3 tält.
För övrigt så var dina vandringsbyxor oslagbara :) Var får man tag på såna :)

jag rekommenderar verkligen wbt tältet.Vi hade en jätte stormig natt och en tältpinne hade lossnat från marken. Bågen böjde sig lite men inte så mycket att det inte gick att använda. Men duken höll hur fint som helst. inga som helst skador. Kändes som att tältet skulle flyga iväg den natten :)

Byxorna är fjällräven. hittade dom på REA i barkaby. Det är PAK 5 byxan. Tyvärr tror jag inte att den blåa fägen finns längre, men är inte helt säker. I butiken sa dom att det var en utgående produkt och därför fick jag dom billigare.
Butiken i barkaby finns ej kvar. :(

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trail Run för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
jag rekommenderar verkligen wbt tältet.Vi hade en jätte stormig natt och en tältpinne hade lossnat från marken. Bågen böjde sig lite men inte så mycket att det inte gick att använda. Men duken höll hur fint som helst. inga som helst skador. Kändes som att tältet skulle flyga iväg den natten :)

Byxorna är fjällräven. hittade dom på REA i barkaby. Det är PAK 5 byxan. Tyvärr tror jag inte att den blåa fägen finns längre, men är inte helt säker. I butiken sa dom att det var en utgående produkt och därför fick jag dom billigare.
Butiken i barkaby finns ej kvar. :(

Det låter ju bra! Jag har i princip bestämt mig för WBT tältet..
Jaså, har dom lagt ner den!! Surt värre..

Bergans

Hej. Har sovit en fjällvandring 4 nätter i ett Bergans kompakt3. Vi var 3 fullvuxna män och då blir det enligt mig för trångt. Min sovsäck hade varje morgon legat an mot yttertältet och sugit kondens som en veke (trots torrt och vackert väder), och det fanns ingen sjans att mer än en person kunde sitt upp åt gången. När det var dags för natt, fick en person åt gången åla sig in och komma på plats innan nästa kunde komma in i tältet. Men jag har å andra sidan ingen erfarenhet av andra tunneltält, så jag vet inte vad som är normalt.
Personligen tycker jag komforten i tältkåta är helt oustanding, både avséende på rörelseutrymme, matlagningsmöjlighet och kondens. Den är dessutom mer vindtålig än vad många tror, trotts högre höjd, så är man bara 2 personer eller fler tycker jag valet är lätt.

Jag har två hilleberg, ett 160 cm brett och ett 130 cm. Använder båda som tvåmanstält och vill nog inte sova tre på bara 160 cm. Man ska vara bra spinkig över axlarna med 53 cm/person (160/3).

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips