Tält från Halti, bra eller dåligt?

Kom över ett Halti Alfa 3 superbilligt, verkade grymt bra när jag test-pitchade det. Ser ut mer eller mindre exakt som ett Hilleberg. Sjukt.

Någon som har nån erfarenhet? Nyfiken på om det är något att lita på när det piskar på.

halti

har haft ett Halti hiker, det var ett kupoltält med stor absid, och jag tyckte att det fungerade bra då jag hade det, välgjort och gediget tyckte jag, Haltis tält är gjorda för att tåla tuffa tag, så du kan nog vara lugn.Funkar säkert bra i fjällen med, vi finnar tillverkar inga skit grejer, se bara på vår nationaldryck, KOSKENKORVA!

Lästips

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
Det låter ju bra, det verkar riktigt gediget och med samma färger, känsla och lösningar som HB.

Färgkodade delar, smart placerade och många staglinor, innertält som man klickar av och knölar in mot fotändan vid matlagning etc. i absiden. Stor absid, bra förankringspinnar. Allt. Har tältat mycket med HB och jag ser inga brister med det här tältet. 4000mm vp i både golv och tak står det i spec. 3,9 kg för ett rymligt 3-mans tält med stor absid känns också helt okay.

jag har ett halti dl hiker (kupoltält) som jag har använt mycket flitigt under ganska besvärliga väderförhållanden.
Jag gillar tältet skarpt.
Det har många smarta lösningar som efterliknar HB ganska mycket.
lycka till

Kom över ett Halti Alfa 3 superbilligt, verkade grymt bra när jag test-pitchade det. Ser ut mer eller mindre exakt som ett Hilleberg. Sjukt.

Någon som har nån erfarenhet? Nyfiken på om det är något att lita på när det piskar på.
Halti syr inte sina tält i Finland, utan i Asien. Varierande eller dåligt kvalite, långt från HB nivå. Många har haft dåliga erfaringer. Inte något jag litar på.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips