Tack till GetOut - fri frakt och snabb leverans

Hej,

Tänkte bara ge lite ros till GetOut: igår tänkte jag göra slag i saken och köpa en Marmot Atom sovsäck och ett Exped Multimat liggunderlag. Då SÄCK är nära så tänkte jag ta det via dem i butik. Tyvärr så hade de säcken men inte liggunderlaget. OK tänkte jag, då beställer jag på nätet då jag hört att de är snabba. Såklart hade de underlaget men inte säcken... När jag ringde GetOut så sa hon i kundtjänst att jag får fri frakt på underlaget och kan köra till SÄCK och handla sovsäcken. Liten grej kanske men klart uppskattat av mig :)

Det blev lite fler saker än ett liggunderlag då shoppingdjävulen flög i mig. La ordern vid kl 13:30 igår onsdag och fick SMS kl 15 idag att sakerna finns att hämta utanför Stockholm. Toppklass!

Jag hade riktigt bra erfarenhet av samma butik nyligen.
Blev uppringd av en tjej från SÄCK som hjälpte mig i mitt val med ryggsäck. Ringde till Getoutbutiken i boda o hade frågor om en kompressionssäck till ett Nallo2 och killen i luren gick glatt ut i butiken och hjälpte mig välja rätt storlek på kompressionssäcken (som kostar typ 150kr).

Jag fick bättre service och bemötande än på min lokala friluftsbutik, så jag valde att beställa allt utom tältet ifrån Getout. Snabba leveranser är en sak, men riktigt god service o glatt bemötande från en nätbutik är något som jag lätt kommer ihåg till nästa gång det är dags att handla något...

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.
GetOut är en strålande butik...dom försöker inte ens kränga en massa grejer som dom inte tror man behöver trotst att jag redan hade kontokortet framma och var redo att spendera.

Men en annan sak angående forumet i stort:
Inte för att jag vill vara moderator på det här forumet men det kliar lite i fingrarna ibland..
Jag anser ju att det vore bra att samla all information om t.ex. en butik på ett ställe...så kan man snabbt gå in och kolla alla åsikter där.

Ett sätt är ju:
http://www.utsidan.se/reviews/viewreviews.htm?ID=1472
http://www.utsidan.se/reviews/listcat.htm?ID=78

Men hur ska man välja...butik eller On-linebutik? många är ju båda.

Men man kan också skriva en massa i dessa trådar men det verkar som det blir mycket av samma sak..

Senast ändrad:
GetOut är en strålande butik...dom försöker inte ens kränga en massa grejer som dom inte tror man behöver trotst att jag redan hade kontokortet framma och var redo att spendera.

Men en annan sak angående forumet i stort:
Inte för att jag vill vara moderator på det här forumet men det kliar lite i fingrarna ibland..
Jag anser ju att det vore bra att samla all information om t.ex. en butik på ett ställe...så kan man snabbt gå in och kolla alla åsikter där.

Ett sätt är ju:
http://www.utsidan.se/reviews/viewreviews.htm?ID=1472
http://www.utsidan.se/reviews/listcat.htm?ID=78

Men hur ska man välja...butik eller On-linebutik? många är ju båda.

Men man kan också skriva en massa i dessa trådar men det verkar som det blir mycket av samma sak..

Ett annat alternativ om man är intresserad av information om en specifik butik är ju att söka på namnet på den butiken. Men det kanske är för enkelt ;-)

/OJ

Ja det är för enkelt. För då får man en massa träffar på olika trådar hit o dit i forumet.
Tänk om man hade haft allting på ett ställe med positiva och negatvia saker uppspaltade på ett smakfullt sätt...
Men det där ju något man borde ta upp i en annan tråd.

Jag tycker trådar som denna är bra... Jag är lika intresserad av att höra om bra butiker som dåliga, och söka på varje enskilda butik orkar man ju inte.
Nu vet jag att GetOut verkar bra tills nästa gång jag beställer något och jag har inte behövt söka ett dugg...

Tråden i sig är bra men risken att det blir många olika trådar med liknande innehåll är det jag ser som ett litet problem.

Jag var tvungen att testa lite i just sökfunktionen.

Söker man med en enkel sökning på "GetOut" så får man 289st träffar, vilket jag anser som tungjobbat.
Vet man att man vill veta något om butiken och inte vill veta vem som köpte en gul kompass för extrapris i november 2003. Då får man göra en Avancerad sökning och då ange "GetOut" i sökordet och i vilket forum "Forum - Utsidan > Utrustning > Butiker och leverantörer" och då får man plötsligt bara 17 träffar. Och spetsar man sin fråga lite med sökvillkoret "Get*" så är man nere på 3st träffar.
Och dessa 3 trådar handlar om butikens fina service, hemsida och mässa, vilket jag tror man skulle kunna bakat ihop under en tråd.

Nu är det ju listigt att använda GetOut som exempel då det är en bra butik och få har klagat, värre är det kanske med Outdoorexperten.

Kanske någon som förstår mitt tänk? trots att jag har skjutit mej själv i foten och lusat ner denna tråden med en massa tjafs.

Senast ändrad:
Nu var jag ju lite vår(eller sommar)yster och ville snabbt skriva av mig. Jag tycker att det kan vara OK med lite dagsländetrådar som dör ut snabbt. Jag kollar själv typiskt efter Nya Inlägg när jag loggat in på Utsidan och vill ha dagsfärska saker främst. Jag kan förstå problemet med många trådar om samma sak också.

Absolut inget fel i att skriva sin åsikt!

Men min personliga åsikt är att det hade varit bra att kunna samla saker så att man slipper klicka sig trött för att läsa flera tråder om ungefär samma sak.
Men just dessa trådar med butiker är ju till för att butiken själv ska kunna få bemöta kritik, vilket är lysande då detta inte är möjligt i recensionerna.

Ja. Men nej.
Om man bara skriver recensioner då tappar man möjligheten att diskutera saker och den möjligheten tycker jag är bra att ha.

Tomt inlägg.
Varför kan man inte ta bort inlägg när man ångrar sig?

För att det är ett forum. Du har en viss tid på dig att redigera eller radera inlägget, sedan är det postat (och läst av andra).

När jag ändå är offtopic så tycker jag Utsidanforumet skulle styras upp rent allmänt av uttalade moderatorer, som både går in och dödar skitsnack samt ser till att dubletter mm försvinner. Det finns även något som heter "sticky" som man skulle vinna enormt mkt på att göra här, dvs samla det bästa av det bästa och lägga de trådarna överst. T.ex. "stora nätbutikstråden" :)

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips