Tabell för att föra in utrustning/vikter på nätet?

Har letat runt lite på utsidan och kollat i bl a 3 för 3 tråden och ett gäng andra trådar om folks utrustningslistor. Problemet är att de kompletta listor som folk lagt upp ofta ligger på egna sidor som numera är borttagna. Min fråga är om det finns någon sida eller något system som låter en lägga in sin utrustning på nätet så att man kan länka till den i forum? Eller om det redan finns något etablerat system för detta med färdiga mallar?

De som lagt upp listor kan ju ha tagit bort dem för att de inte vill visa dem längre förvisso men ändå.
 
Iden är såklart väldigt bra!
Särskilt om man kombinerade den med en databas med prylvikter där alla kunde bidra med siffror på egenhändigt vägd utrustning. Sen kan man bara pricka för sin egen utrustning och föra över till sin packlista.

Om nån vill snickra ihop nåt i tex php kan Fjäderlätt tänka sig att vara server.
 
Iden är såklart väldigt bra!
Särskilt om man kombinerade den med en databas med prylvikter där alla kunde bidra med siffror på egenhändigt vägd utrustning. Sen kan man bara pricka för sin egen utrustning och föra över till sin packlista.

Jag vet att det finns en databas med cykeldelar som funkar så. Någon lägger in tillverkarens namn och vikt och sen lägger användaren in sin uppmätta vikt och vilken storlek den har och så räknar man ut en snittvikt. Tyvärr så är jag inte så orienterad i datorvärlden så jag kan göra en sida men det borde ju finnas ett visst internationellt intresse om det inte redan finns en sådan sida. *hintar åt de programmerande delarna på utsidan* :)
 
Man kanske skulle allmänbilda sig lite och testa Google docs.
Vore ju najs om man enkelt kunde föra över rader från ett centralt ark till sitt eget.
 
Är ju en klockren idé för Utsidan att förädla! Vore coolt att kunna gå in på andras profilsidor och se vad dom har i ryggsäcken...

//Thomas
 
Utsidan kunde möjligen använda Fotosidans funktion "i kameraväskan". Det är bara att lägga till en kolumn för vikt.
 

Det där programmet var nog inte helt klart ännu men det var något sådant jag letade efter.

Google docs funkar nog bra men det är ju egentligen ingen skillnad mot att ha de i datorn som excelfiler. Hade gillat möjligheten att ha all sin utrustning inskriven och sen kunna sätta ihop olika alternativ snabbt och enkelt.

Jaja, så här ser i alla fall ett publicerat googledokument ut.
http://spreadsheets.google.com/pub?key=r9fG89NLxGXa5UNX8yTuzMA&output=html

Layouten är stulen från Tantos lista som var skälet till att jag började leta alternativ eftersom han hade tagit sina listor.
 
Det där programmet var nog inte helt klart ännu men det var något sådant jag letade efter.

Google docs funkar nog bra men det är ju egentligen ingen skillnad mot att ha de i datorn som excelfiler. Hade gillat möjligheten att ha all sin utrustning inskriven och sen kunna sätta ihop olika alternativ snabbt och enkelt.

Jaja, så här ser i alla fall ett publicerat googledokument ut.
http://spreadsheets.google.com/pub?key=r9fG89NLxGXa5UNX8yTuzMA&output=html

Layouten är stulen från Tantos lista som var skälet till att jag började leta alternativ eftersom han hade tagit sina listor.

Fungerar att publicera men det verkar som dokumentet tappar all bakomliggande info, eller?

http://spreadsheets.google.com/pub?key=rGz-jCKECQCzKXMa-QD-aMA&output=html
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.