Syntetsovsäck

Hej.

Jag har blivit inspirerad av alla som syr sin egen utrustning och just nu är jag i behov av en sovsäck. Jag skulle vilja sy en sovsäck med syntetfyllning, men har inte hittat någon information om detta så jag vänder mig nu till er. Jag undrar ifall ni har några tips på vad man kan använda som fyllning i sovssäcken och vart man kan få tag på det.

Jag vill ha en sovsäck som klarar en sen vår/tidig höst och tillägas ska väl att ja inte är speciellt fryssen av mig. Jag är 176 cm lång och normalstor och tänker mig då att sovsäcken ska väga under 1,3 kg när den är färdig,men jag vill helst ha så lätt fyllning som möjligt ,såklart;) .

Hoppas ni kan skänka mig kunskap.

Vh
Mathias

avslutad210712

Gäst
Finns flera trådar här på utsidan angående leverantörer av tyger och annat som behövs för att sy friluftspryttlar så gör en sökning. Sök tex på shelby.fi så lär du hamna i någon tråd med flera andra leverantörer.

Själv skulle jag satsa på Primalogt men jag har ingen aning i vilken prisklass det ligger

[Ändrat]

Primaloft heter det såklart - inget annat

Senast redigerad av en moderator:
Hej.

Jag har blivit inspirerad av alla som syr sin egen utrustning och just nu är jag i behov av en sovsäck. Jag skulle vilja sy en sovsäck med syntetfyllning, men har inte hittat någon information om detta så jag vänder mig nu till er. Jag undrar ifall ni har några tips på vad man kan använda som fyllning i sovssäcken och vart man kan få tag på det.

Jag vill ha en sovsäck som klarar en sen vår/tidig höst och tillägas ska väl att ja inte är speciellt fryssen av mig. Jag är 176 cm lång och normalstor och tänker mig då att sovsäcken ska väga under 1,3 kg när den är färdig,men jag vill helst ha så lätt fyllning som möjligt ,såklart;) .

Hoppas ni kan skänka mig kunskap.

Vh
Mathias

Här får du en länk den väger visst 650 gram...http://www.andersj.se/quilten2.htm

Vandra i stad och natur: Upptäck Merrell SpeedARC Matis för urban hiking

Vandring i staden – en ny livsstil Urban hiking handlar om att utforska staden till fots och upptäcka dess dolda pärlor. Det är en aktivitet som ...

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg