Sy vattentäta påsar till ryggsäcken

Detta kan ju vara ett projekt om det är något man tycker är kul, men att det ska bli billigare än färdigtköpta tvivlar jag på.

http://addnature.com/product.aspx?pf_id=SEA2SUMMITULPACKLINERM

70l 349 :-

kostnaden blir lite högre om du väljer flera mindre påsar, event kompressionspåsar etc.

Det var just den jag själv tittade på och funderar på att ersätta med min nu slitna sopsäck. Den är billig och lätt att ersätta men den går sönder väldigt lätt. Vilket den på sista turen gjorde. Jag skulle ta upp den för att leta efter en liten sak som hade kommit mellan sopsäcken och ryggsäcken och då såg jag att den hade fått ett hål i botten! Inte bra, men nu klarade jag mig från regn och vad så jag behövde inte oroa mig. Fast jag har nu tänkt att köpa en liknande drybag till framtida turer...

/Andreas

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Mjo, de varianterna av ultra tunna går lättare sönder, om man inte bemödar att bära med lite tyngre vikt kan man välja någon av de med tjockare väv. Har inte haft något problem med hållbarheten på mina påsar. Då har de stuvats fram och tillbaka i en kajak, rullat på stenhällar etc.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips