Sy ett Bivacktält

jag skulle nog vara lite rädd att det regnar in och rinner längs golvet, men jag har ingen aning, inte provat... så länge man sätter det i rätt riktning och lutning kan det kanske funka... dom tarptent jag sett med myggnätsvägg har haft överskjutande tak eller lutande vägg...
sömtätningstejp finns hos shelby eller extremtextil, ingen aning om vanliga butiker har det...
annars funkar det som seobserver säger, också med silikon, finns en del skrivet här, sök om du vill veta mer.
(tejpen ska sitta på insidan, silikonet på utsidan på den typ av tyg du använder.)

Fan, du har lurat in mig på ett vinterprojekt!
Har tittat efter enkeldukstält, men inte hittat något som riktigt passat.
Den här designen är lovande, tänkte använda vandringsstavar som tältpinnar för att ännu mer kunna spara vikt.

Aktuellt

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!
Nu är tältet helt färdigt. Nålhålen lagades genom att superlimma fast en tygbit och täta med silikon. Alla summarna är tätade med våtrumssilikon- och bensinblandning, fungerade mycket bra - hoppas jag.

Nu beger jag mig mot Sarek för att provtesta tältet. Vi får hoppas att det är vattentät och vindtåligt annars kan det bli en hård jungfruvandring. Återkommer om en dryg månad med en utvärdering.

Nu far jag iväg, Chaio!

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips