Sy ett Bivacktält

jag skulle nog vara lite rädd att det regnar in och rinner längs golvet, men jag har ingen aning, inte provat... så länge man sätter det i rätt riktning och lutning kan det kanske funka... dom tarptent jag sett med myggnätsvägg har haft överskjutande tak eller lutande vägg...
sömtätningstejp finns hos shelby eller extremtextil, ingen aning om vanliga butiker har det...
annars funkar det som seobserver säger, också med silikon, finns en del skrivet här, sök om du vill veta mer.
(tejpen ska sitta på insidan, silikonet på utsidan på den typ av tyg du använder.)

Fan, du har lurat in mig på ett vinterprojekt!
Har tittat efter enkeldukstält, men inte hittat något som riktigt passat.
Den här designen är lovande, tänkte använda vandringsstavar som tältpinnar för att ännu mer kunna spara vikt.

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Nu är tältet helt färdigt. Nålhålen lagades genom att superlimma fast en tygbit och täta med silikon. Alla summarna är tätade med våtrumssilikon- och bensinblandning, fungerade mycket bra - hoppas jag.

Nu beger jag mig mot Sarek för att provtesta tältet. Vi får hoppas att det är vattentät och vindtåligt annars kan det bli en hård jungfruvandring. Återkommer om en dryg månad med en utvärdering.

Nu far jag iväg, Chaio!

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips