Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Skulle säga antingen Kullaberg eller en naturhamn i närheten av kärringön som jag glömt namnet på...måste dock tillägga att mina upplevelse från norra svea rike är tämligen vaga...
Jag har ett positivt minne om sluttningarna norr om Torneträsk. Glest med folk, solsida och intressanta grottor. En tidig höstdag - ännu bättre (färre mygg om nattfrosten hinner nypa till).
T ex Töfsingdalens nationalpark, Saltoluokta och där kombinationen gourmetmat vildmark med mycket vilt och fin skidåkning, paddling och skridskoåkning i våra skärgårdar, toppturer med telisskidåkning t ex i Kebnekaise och vid Storulvån.
Javisst är det en omöjlig fråga... Tycker det är fantastiskt på Öland på försommaren, Österlen vid samma årstid, fjällen året runt egentligen... osv osv
Där jag bor trivs jag bäst, nämligen i Särö. även om det är rätt litet är det hur fint som helst här och jag får lika härliga känslor i magen när man knallar ut på morronpromenaden runt hela (halv)ön.
I början av sommaren 2024 så satt jag och funderade för mig själv att det vore kul med att få göra en vandring under sommaren eller hösten. Jag hade ...
Det börjar alltid med en karta. Eller i det här fallet en tumme som scrollar förbi ett foto på Instagram av ett turkosblått vatten omgett av klippor ...
2 kommentarer
Jag gjorde min första vintertur på 10 år genom Sareks södra gränstrakter mellan den 27:e mars och 5:e april. Den var tänkt att gå genom Änok, ...
5 kommentarer
Kan du verkligen se en elftedel av Sverige från Kebnekaise? Det låter imponerande – men är det sant? Jag testade påståendet, från svenska fjäll till ...