Sverige - Scweitz

Vagn eller inte.

Om man ska ha vagn eller inte är nog som Stellan säger en fråga som delar Utsidan deltagare. Jag skulle inte rekomemdera vagn. Under en cykling i Tyskland valde jag tåget från Heidelberg till Basel för att snabbare komma ner till Alperna, som var resans mål. Med en vagn hade det blivit väldigt bökigt. Min tur i Andalusien förrs året med vagn var väldigt kul... om det inte hade varit för vagnen jag skulle testa. Den sista veckan längtade jag efter mina väskor. Vagnen var mer ett hinder är en tillgång. Jag skrev en utvärdering på min hemsida:> http://www.jurgenasp.com/onroad/spain.html
Själv tycker jag om att cykla i sydtyskland. Och inte bara för ölen. Varje by har restauranger och det blir fler och bättre cykelvägar. Maten kostar ca 6-8 Euro då jag var där på nyår. Inte billigt.
Skulle vara kul att få höra hur resan gick framöver!
Go tur Jürgen

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips