Svenska Jägarförbundet

Nu har vi ältat rovdjur och veganer på jakttråden ett tag.. Jag e nog på väg att fortsätta med rovdjursbiten en stund till.. Min undran är om några av er funderat på att lämna SJF på grund av den rovdjurspolitik som drivs?

Själv så kommer jag inte att förnya mitt medlemsskap!

Månadens produkt: Ergo Grip Enduro från Hestra
Rätt handskar kan göra stor skillnad under cyklingen. Ta chansen att tävla om lätta och bekväma Ergo Grip Enduro D3O från Hestra.
Föreningen för ansvarsfull jakt?

Har för mig att det finns (fanns?) en förening för ansvarsfull jakt, som bildades just för att ett gäng jägare inte tyckte att de två förbunden inte representerade deras åsikter. Kanske värt att kolla upp som alternativ?

mvh Staffan

Aktuellt

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”
I nya boken Vandra i södra Småland guidar Niklas Kämpargård till 48 turer genom skogar, sjölandskap, myrar och kulturbygder.

Upprop för friluftslivet inför valet

Upprop för friluftslivet inför valet
Tycker du att friluftsliv, natur och allemansrätt är viktiga frågor inom politiken? Skriv under Svenskt Friluftslivs upprop!

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”
Utsidans redaktör Gabriel Arthur besöker Sveriges största friluftsfestival – och får med sig viktiga insikter hem.

Paddling i Muminfamiljens farvatten

Paddling i Muminfamiljens farvatten
Pellinge övärld och ön Klovharun inspirerade Tove Jansson. Förra sommaren paddlade Henrik Witt äntligen dit i kajak.
så..vad hände sedan 2002? Med den personliga åsikten och med alla förbunds åsikter när det gäller rovdjursförvaltning. Var det något som uttrycktes då som blev rätt eller fel nu 5 år senare?

sex år senare, debatten är fortfarande onyanserad, det finns puckon på bägge sidorna.. min inställning i rovdjursfrågan kvarstår..

Lästips

Upptäck

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.