Svenska Jägarförbundet

Nu har vi ältat rovdjur och veganer på jakttråden ett tag.. Jag e nog på väg att fortsätta med rovdjursbiten en stund till.. Min undran är om några av er funderat på att lämna SJF på grund av den rovdjurspolitik som drivs?

Själv så kommer jag inte att förnya mitt medlemsskap!

Föreningen för ansvarsfull jakt?

Har för mig att det finns (fanns?) en förening för ansvarsfull jakt, som bildades just för att ett gäng jägare inte tyckte att de två förbunden inte representerade deras åsikter. Kanske värt att kolla upp som alternativ?

mvh Staffan

Aktuellt

Vinn Haglöfs Breeze Mimic Hood!

Nu har du chansen att vinna vinterns nya favoritjacka från Haglöfs. Vi tävlar ut en vardera av dam- och herrmodellen i valfri färg och storlek!

Upplev Halmstads kust: Vandra Prins Bertils stig

Leden som på 18 kilometer förenar stadspuls, rogivande natur och slående vyer över havet.

20 år av diskussioner om torkad mat – och 10 tips!

I år har en av Utsidans populäraste forumtrådar, "Torka mat", varit aktiv i 20 år. Här bjuder vi på tips till dig som vill börja torka egen utemat!

”I nivå med luften vid flerfiliga motorvägar”

Ny forskning visar att klätterskornas skosulor släpper ut riskfyllda kemikalier i luften när de nöts. Nu växer trycket på branschen att agera.
så..vad hände sedan 2002? Med den personliga åsikten och med alla förbunds åsikter när det gäller rovdjursförvaltning. Var det något som uttrycktes då som blev rätt eller fel nu 5 år senare?

sex år senare, debatten är fortfarande onyanserad, det finns puckon på bägge sidorna.. min inställning i rovdjursfrågan kvarstår..

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips