Svag föreläsning

Tummen upp för Sträng!

Hej !
Var på Fredriks första föredrag på älvsjömässan i Stockholm, 24 timmar efter hemkomst till Sverige från Antarktis. Jag hade stora förväntningar inför föredraget och föredraget gick bättre än förväntat.
MVH OK
 
Jag var på Strängs föreläsning i Göteborg och det var absolut en av de bästa föreläsningarna jag varit på. Visst är han kanske lite för entusiastisk ibland, men jag brukar sällan kunna lyssna på föredrag i mer än 5 minuter innan min hjärna slår av. Fredrik lyckades istället hålla kvar min koncentration i 2 timmar, vilket är mycket ovanligt. Detta trots att jag själv inte alls (längre) är intresserad av att logga toppar - speciellt inte Everest. Men det var hans dröm & projekt, vilket han lyckades berätta om med stor inlevelse.

Jag gick visserligen dit med förutsättningen att bli inspirerad, inte att lära mig om tandborsten skall packas i topplocket eller i ett sidofack. Vill man lära sig sådant så finns det säkert "expeditionskurser" att gå och böcker att läsa.

/Michel
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Bildspel och föreläsning med Stefan lindblom 27 mars Alpin / Bigwall 0

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.