Svag föreläsning

Tummen upp för Sträng!

Hej !
Var på Fredriks första föredrag på älvsjömässan i Stockholm, 24 timmar efter hemkomst till Sverige från Antarktis. Jag hade stora förväntningar inför föredraget och föredraget gick bättre än förväntat.
MVH OK

Jag var på Strängs föreläsning i Göteborg och det var absolut en av de bästa föreläsningarna jag varit på. Visst är han kanske lite för entusiastisk ibland, men jag brukar sällan kunna lyssna på föredrag i mer än 5 minuter innan min hjärna slår av. Fredrik lyckades istället hålla kvar min koncentration i 2 timmar, vilket är mycket ovanligt. Detta trots att jag själv inte alls (längre) är intresserad av att logga toppar - speciellt inte Everest. Men det var hans dröm & projekt, vilket han lyckades berätta om med stor inlevelse.

Jag gick visserligen dit med förutsättningen att bli inspirerad, inte att lära mig om tandborsten skall packas i topplocket eller i ett sidofack. Vill man lära sig sådant så finns det säkert "expeditionskurser" att gå och böcker att läsa.

/Michel

Månadens produkt: Trangia Nest
De nya tallrikarna, skålarna och muggarna packas smidigt och kompakt ihop med Trangias klassiska kök. Ta chansen att vinna och testa serien!

Lästips

Upptäck

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.