Survivorman - ny serie på Discovery Channel

Fyfan vilken jävla smörja!
Ursäkta språket men jag kan inte behärska mig.

Hela grejen med att "vara sitt eget filmcrew" tar ju upp 75% av tiden som borde läggas på överlevnad. Han har vadå, 4-5 kameror och stativ som han släpar på? Varför (om man nu måste vara sitt eget kameracrew) inte bara ha en kamera. Skippa alla konstiga vinklar och snabbspolningar och kör med en kamera istället.

;) Det finns ett "behind the scenes" avsnitt i varje säsong (avsnitt 10 i första och avsnitt 7 i andra). Kanske avslöjas allt där. ...eller så är det bara skåpmat från de tidigare avsnitten avsett att spara in produktionskostnaderna för ett sista avsnitt....

ANDERS

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
Säga vad man vill om grylls, men han skaffade ju oftast nått att äta för att inte svälta ihjäl, oavsett hur slemmigt det var. Survivor man verkar ju mest överleva på sparat bukfett.
Håller med tidigare personer om att Bear Grylls ger betydligt mer information om ditten och datten än survivor man. Men det är klart, som ren underhållning så går det ju.

bara en tanke, varför i ****** satte han 'eldfatet' i dörröppningen och inte närmare sig i igloon/snöskyddet han byggde? Läre ju inte ge mycket värme där i alla fall!

Både TV och viedosnuttarna är utmärkta för de som inte orkar läsa själva, men ingen av dem ersätter egna handgripliga övningar i verkligheten.
//J

Jag har sett två säsonger av Survivorman och det går inte att jämföra med det publikfrieri som Grylls sysslar med. Les känns äkta och jag har inte upptäckt några missar eller försök till att fejka situationer. Han har flera gånger avbrutit sina "äventyr" på grund av misslyckanden och för stora risker.

Mig veterligen kom Survivorman före Extrem Överlevnad (eller vad nu Grylls dynga heter), men Discovery Sverige har inte behagat sända det tidigare.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips