Sula om Miendl

Mina miendlkängor är i utmärkt skick efter sulan och uppåt, dock är sulan helt trasig. Går det att få nya sulor på dem, eller är det helt kört? Resten av kängorna är så bra att jag tänker att det vore värt det, har vårdat dem väl men sulorna har spruckit på flera ställen, och dessutom lossnat. Det hade varit rätt skönt att slippa gå in ett par nya kängor.

Pierre

Importören Moxter tar emot dom och skickar dom vidare till Meindl för omsulning och uppfixning (man får nya skosnören och ny innersula också). Gjorde det på mina förra året, blev som nya (förutom att jag misshandlat lädret lite på något ställe).

Inte gratis direkt, men dumt att köpa nya om resten av skon är bra underhållen. http://www.meindl.se/kundservice/sulbyte

Tog några veckor. Lycka till.

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Shit! Det skulle jag ha behövt veta för ett par år sedan när jag slängde ett par helt nya Meindl som bara legat på vinden och torkat sönder i sulan. Dämparskummet alltså.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips