Nu är det nog dags att fixa mina gamla Lundhags (tror modellen heter Forest). Yttersulan börjar bli bortnött framme vid tån där jag gått och sparkat i stenar… Frågan är då om det är värt att skicka dem till tillverkaren, vilket lär kosta kring en tusenlapp med frakt, eller låta min lokala skomakare göra jobbet. Om jag går till den lokala skomakaren, är det något jag ska tänka på, säga till om, fråga efter? Jag vet så gott ingenting om omsulning och material. Det jag vet om min lokala skomakare är att jag är nöjd med resultatet när han har sulat om mina vardagsskor.
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Sula om Lundhags hos Lundhags eller lokal skomakare?
- Trådstartare evinrude
- Start datum
Har skickat mina kängor till Lundhags två gånger under alla år. Är mycket nöjd med deras arbete och sulorna har hållit toppkvalite. Priset utslaget på åren sulorna håller, har för min del blivit låg med flitigt användning. Hur stor blir skillnaden i kostnad mellan Lundhags och din skomakare?
Hur stor blir skillnaden i kostnad mellan Lundhags och din skomakare?
Jag har inte frågat om priset där än. Det lutar ändå åt att jag skickar till Lundhags för att det känns tryggast så. Sulor som lossnar flera dagsmarscher från civilisationen är ju inte ett litet problem.
Jag har fått mina Jörnkängor fixade på http://www.sodermalmskonyckel.se/, och är nöjd med resultatet.
Mycket beror på kvaliteten på din lokala skomakare. En bra skomakare kan sula om ett par Lundhags precis lika bra som Lundhags själva.
Problemet är att bedöma kvaliteten i förväg...
Mycket beror på kvaliteten på din lokala skomakare. En bra skomakare kan sula om ett par Lundhags precis lika bra som Lundhags själva.
Just precis…
Har hört en del gott om Södermalms Sko & Nyckel, och jag har inte så förfärligt långt dit (närmare dit än till Lundhags iaf). Vad fick du betala där?
Aktuellt
Jag minns tyvärr inte vad jag betalade -- men jag uppfattade det inte som dyrt. Om jag tyckt att det var för dyrt torde jag komma ihåg det. 
Liknande trådar
Dela: