Sugen på offpist i Chamonix?

Hej!

Vi är två personer som ska ner till Chamonix vecka 12 nästa år. Vi har båda god fjällvana och har gått en del på tur i svenska fjäll. Nu vänder vi blickarna mot Alperna...

Vi har anlitat en svensk bergsguide med målet att försöka bli bättre på att åka offpist. Utrustningen är randonnéeskidor eller telemarksutrustning. 1-2 nätter bor vi på bergshytta för att komma närmare den orörda snön och de bästa åken.

Vi behöver bli fler deltagare - max fem personer. Så känner du att du vill bli bättre på randonnée/telemark offpist så tveka inte, kontakta mig för mer information.

OBS! Detta arrangemang riktar sig till nybörjare på offpist - alltså inget för experter! Tanken är att vi nybörjare ska kunna utvecklas i lugn och ro.

Kanske syns vi i Alperna i vinter?!

MVH Petra
(PS: Jag har lagt in ett liknande inlägg i forumet "Reskompis". Hoppas ingen stör sig på att jag "smygspammar" litegrann :) DS.)

mer info

vilka datum handlar det om?(har ingen kalender:)

hur pass tränade är ni och vilka krav ställer ni?

och sist ...vad är budgeten på? studerar så man måste ju tänka sig lite för..;)

mvh Per

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips