Sugen på offpist i Chamonix?

Hej!

Vi är två personer som ska ner till Chamonix vecka 12 nästa år. Vi har båda god fjällvana och har gått en del på tur i svenska fjäll. Nu vänder vi blickarna mot Alperna...

Vi har anlitat en svensk bergsguide med målet att försöka bli bättre på att åka offpist. Utrustningen är randonnéeskidor eller telemarksutrustning. 1-2 nätter bor vi på bergshytta för att komma närmare den orörda snön och de bästa åken.

Vi behöver bli fler deltagare - max fem personer. Så känner du att du vill bli bättre på randonnée/telemark offpist så tveka inte, kontakta mig för mer information.

OBS! Detta arrangemang riktar sig till nybörjare på offpist - alltså inget för experter! Tanken är att vi nybörjare ska kunna utvecklas i lugn och ro.

Kanske syns vi i Alperna i vinter?!

MVH Petra
(PS: Jag har lagt in ett liknande inlägg i forumet "Reskompis". Hoppas ingen stör sig på att jag "smygspammar" litegrann :) DS.)
 
mer info

vilka datum handlar det om?(har ingen kalender:)

hur pass tränade är ni och vilka krav ställer ni?

och sist ...vad är budgeten på? studerar så man måste ju tänka sig lite för..;)

mvh Per
 
Månadens produkt: Ergo Grip Enduro från Hestra
Rätt handskar kan göra stor skillnad under cyklingen. Ta chansen att tävla om lätta och bekväma Ergo Grip Enduro D3O från Hestra.

Lästips

Upptäck

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.