Sträckan runt Ringsjöarna?

Hej!
Är det någon som kan hjälpa mig med ungefär hur långt det är att cykla runt båda sjöarna?
Tänkte göra det en helg, nu snart.
Tack
Birgit

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Tack Martin!
Det är då de närmsta vägarna runt sjöarna du menar?
Så tolkar jag det, och det är det som är intressant.
Loppet vill jag inte cykla och den sträckan är ju inte riktigt relevant heller. De kör ju ner om Eslöv osv.
Det kan ju vara en fin heldagstur, eller ev. övernattning. Vet du om det är särkilt vackert att cykla där. Och ev. spec. sevärdheter?
Tack så länge
Birgit

pergit; sa:
Tack Martin!
Det är då de närmsta vägarna runt sjöarna du menar?
Så tolkar jag det, och det är det som är intressant.
Loppet vill jag inte cykla och den sträckan är ju inte riktigt relevant heller. De kör ju ner om Eslöv osv.
Det kan ju vara en fin heldagstur, eller ev. övernattning. Vet du om det är särkilt vackert att cykla där. Och ev. spec. sevärdheter?
Tack så länge
Birgit
Tyvärr har jag inte så positiv erfarenhet av ringsjön. Ett lopp ringsjön runt i hällande ösregn :(
Däremot finns det en camping som heter Ringsjöstrand i närheten av Osbyholm. Där campade jag ett par somrar för ganska många år sedan. Då var det i alla fall bra.

/Martin

Själv sugen

Nu när jag studerat bättre kartor (Gröna kartan och Friluftskartan) ser jag att det finns en hel del trevliga småvägar och stigar i området.
Det får bli en helg i området. Då sträckan inte är så lång, har jag inte beslutat mig om det blir med cykel eller till fots.

/Martin

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips