Stort knivintresse - välj din favoritkniv

instruktörskniven är 22.5cm lång eggen på bladet är 10cm knven är av fulltångemodell med masurbjörk som skalor och bladet är 5mm tjockt över ryggen samt planslipat ända ner till eggen. kolstål 1778 härdat till rc 58-59 6veckors lev.tid och priset 3000:- kr

Fick svar från Åberg ang. överlevnadskniven, postar här ifall någon annan var intresserad.

Snygg!
Ja,mer kniv än så behövs väl inte...


Mikael
 
Den Bark Rivern är väldigt fin Mikael, grattis!!

Ja den är min. Beställde den av Matt Lamey och fick hem den för någon månad sedan men har tyvärr inte hunnit provat den än. Den är en riktig skönhet och väldigt välgjord så jag längtar efter att få ta ut den.

Fredrik
 
Den Bark Rivern är väldigt fin Mikael, grattis!!

Ja den är min. Beställde den av Matt Lamey och fick hem den för någon månad sedan men har tyvärr inte hunnit provat den än. Den är en riktig skönhet och väldigt välgjord så jag längtar efter att få ta ut den.

Fredrik

På så vis, hur lång väntetid har Lamey?

Mikael
 
På så vis, hur lång väntetid har Lamey?

Mikael

Svårt att säga för när jag beställde den sa han en månad men jag fick vänta fyra. Han var väldigt trevlig men varje gång jag mailade för att fråga hur det gick fick jag svaret att den var på gång och skulle skickas nästa vecka. Detta upprepade sig säkert tio ggr, lite irriterande men den var trots allt värd att vänta på. :)

http://www.utsidan.se/forum/attachment.php?attachmentid=11606&stc=1&d=1352558405

Fredrik
 

Bilagor

  • Lamey5.jpg
    Lamey5.jpg
    84.8 KB · Visningar: 522
Svårt att säga för när jag beställde den sa han en månad men jag fick vänta fyra. Han var väldigt trevlig men varje gång jag mailade för att fråga hur det gick fick jag svaret att den var på gång och skulle skickas nästa vecka. Detta upprepade sig säkert tio ggr, lite irriterande men den var trots allt värd att vänta på. :)

http://www.utsidan.se/forum/attachment.php?attachmentid=11606&stc=1&d=1352558405

Fredrik

Oj,så fin den är!
Tack för svar

Mikael
 
Jag behöver inte ens så mycket kniv! Letar fortfarande efter någonting runt 3mm tjockt. Jäkla pansarvagnsknivar!
smiley_annoyed.gif

Ok, vad jag vet så använder Fält även Fällkniven WM1 och den är 3,5mm över bladryggen.

Jag gillar min röda skarpt!

Bilden är från jobbet som snickare + min dotter som rensar en Öring med sin.

Mikael
 

Bilagor

  • WM1-at-work-007.jpg
    WM1-at-work-007.jpg
    74.4 KB · Visningar: 413
  • WM1-030.jpg
    WM1-030.jpg
    89.3 KB · Visningar: 413
  • fishing 013.jpg
    fishing 013.jpg
    160.3 KB · Visningar: 412

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.