Storlek på ryggsäck?

GoLite:
Jag kollade med Granitbiten, och de kommer bara att ta in skorna (kommer nu i vår). Inga världsledande lättpackarryggor, inga smarta tält, inga trimmade kläder.
Inte bra.

Haglöfs Matrix:
I all blygsamhet hittar du ännu så länge den bästa informatonen om Matrix på den här adressen: http://www.nordesjo.se :)

Matrixen ser ju onekligen intressant ut. Dock verkar den väl ha oreglerbart bärsystem för rygglängd ser det ut som. Får se om man hittar någon som passar då. Inte alltid det lättaste när man mäter in på 194 cm över marknivå...

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
orren86; sa:
Matrixen ser ju onekligen intressant ut. Dock verkar den väl ha oreglerbart bärsystem för rygglängd ser det ut som. Får se om man hittar någon som passar då. Inte alltid det lättaste när man mäter in på 194 cm över marknivå...

Jag har samma problem.
Om jag idag skulle behöva en ny rygga skulle jag titta noga på en ULA Catalyst, som är lätt (1,2 kg), stor (75 l) och hyfsat rejäl (lastar kring 20 kg) vad jag förstår. De sys i olika storlekar och går även att få specialanpassade.
225 dolares.
http://www.ula-equipment.com/catalyst.htm

Måste klämma och testlastas först, den ser mycket tveksam ut vad gäller bärsystemet. I övrigt ser den inte så pjokig ut även om jag skulle föredragit om den lastade lite mer på höjden och inte hade så låg centrumpunkt. Men ifs kanske det är en av naledningarna till att jag inte står it med de flesta ulsäckars bärsystem: Det går inte att last särskilt långt övanför huvudet och jag är en av de som gillar högt lastad vikt när jag vandrar.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips