Storlek på min nya rygga??

har nu sålt min gamla ryggsäck på 65 liter för att köpa en ny. frågan jag har är vilken storlek som kan passa....jag ska köpa en klättermusen mjölner men är inte riktigt hundra på vilken storlek jag ska ha.. 75 liter eller 100 liter??....vikt och prisskillnaden är minimal.....vill gärna ha åsikter, för och emot:)...det lutar mer åt den stora då jag vill kunna ha chansen att vara ute en längre tid....men det normala kommer kanske att ligga runt en vecka eller två....

Enligt mig räcker definitivt den mindre(75L) säcken till allt du tänkas kan! Om du ska vara ute på långa turer så kan du väl ta den extra provianten utanpå ryggsäcken eller hur? Varför bära på en onödigt stor rygga om du oftast går kortare turer.

God tur!

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
jag tyckte att 65 liter är för lite så jag måste gå upp en storlek och frågan är då om det räcker med 75...jag tänker då att det är bättre att ha extra utrymme IFALL man behöver de istället för att ha en massa hängade utanpå säcken....mjölner går ju att rulla ihop lite i fall man inte fyller den ända upp och viktskillnaden på 75 och 100 liter är ju så gott som noll......men jag är fortfarande osäker:(

Ja inget lätt val, dom skulle haft en på 85L. ;)
Jag hade nog trots allt kört på 100L, det går alltid att komprimera när man bär mindre samt att om du har eller tänker skaffa barn kan några extra liter var bra, tro mig.

Nya Mjölnern verkar riktigt grym, jag klämde och kände lite på den för nån månad sen på Säck.

Lycka till

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips