Storlek på kläder

Nybliven ägare av outdoorbyxor från Fristad och nja storleken var inte min kopp av kaffe.
Piewood och Härrekial liknade från jakaffären sitter bättre i mönster.

Jag kan erkänna att jag agerar i byggbranschen och för många år sedan gjorde facket Bygg 1 Stockholm en kontroll av arbetsklädsel och jag åkte fast i deras trålnät. Dom bad mej att ta av mina byxor för att kolla mina lappar inne i mina byxor ifall dom är säkra!?? Jag gjorde klart för dom att jag alltid har kört med Fristads och så vad är problemet?? Den A4 stora lappen om alla säkerhetsföreskrifter saknades, som man bara klipper bort pga att den är ivägen.....då fick jag en varning om hur man hanterar säkerhetsklassade kläder...
Lite fånigt, det är ju inte så att man delar sina arbetskläder med andra i byggbranchen.

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Ska vara populärt med hantverkskläder för män som liknar en vid kjol.(utan myggbett får ju fåglarna ingen mat till ungarna)
Det var populärt att gå i arbetskilt här i Karlstad för några år sedan. Jag har tjatat på min chef om en arbetskilt, men jag får ingen.

Jag VAR positiv till Engelsons. Men sen flera år tillbaka tycker jag det blivit si och så både med kvalité och storlekar. Förr stämde deras plaggmått. Icke nu. Det kan skilja otroligt mycket.

Vilka brallor är det då? De här?

Jag VAR positiv till Engelsons. Men sen flera år tillbaka tycker jag det blivit si och så både med kvalité och storlekar. Förr stämde deras plaggmått. Icke nu. Det kan skilja otroligt mycket.

Vilka brallor är det då? De här?
Oftast så får man vad man betalar för.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips