Storlek på kläder

Nybliven ägare av outdoorbyxor från Fristad och nja storleken var inte min kopp av kaffe.
Piewood och Härrekial liknade från jakaffären sitter bättre i mönster.

Jag kan erkänna att jag agerar i byggbranschen och för många år sedan gjorde facket Bygg 1 Stockholm en kontroll av arbetsklädsel och jag åkte fast i deras trålnät. Dom bad mej att ta av mina byxor för att kolla mina lappar inne i mina byxor ifall dom är säkra!?? Jag gjorde klart för dom att jag alltid har kört med Fristads och så vad är problemet?? Den A4 stora lappen om alla säkerhetsföreskrifter saknades, som man bara klipper bort pga att den är ivägen.....då fick jag en varning om hur man hanterar säkerhetsklassade kläder...
Lite fånigt, det är ju inte så att man delar sina arbetskläder med andra i byggbranchen.

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.
Ska vara populärt med hantverkskläder för män som liknar en vid kjol.(utan myggbett får ju fåglarna ingen mat till ungarna)
Det var populärt att gå i arbetskilt här i Karlstad för några år sedan. Jag har tjatat på min chef om en arbetskilt, men jag får ingen.

Jag VAR positiv till Engelsons. Men sen flera år tillbaka tycker jag det blivit si och så både med kvalité och storlekar. Förr stämde deras plaggmått. Icke nu. Det kan skilja otroligt mycket.

Vilka brallor är det då? De här?

Jag VAR positiv till Engelsons. Men sen flera år tillbaka tycker jag det blivit si och så både med kvalité och storlekar. Förr stämde deras plaggmått. Icke nu. Det kan skilja otroligt mycket.

Vilka brallor är det då? De här?
Oftast så får man vad man betalar för.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips