Storlek på kläder
- Trådstartare Snödrivan
- Start datum
Lite fånigt, det är ju inte så att man delar sina arbetskläder med andra i byggbranchen.Jag kan erkänna att jag agerar i byggbranschen och för många år sedan gjorde facket Bygg 1 Stockholm en kontroll av arbetsklädsel och jag åkte fast i deras trålnät. Dom bad mej att ta av mina byxor för att kolla mina lappar inne i mina byxor ifall dom är säkra!?? Jag gjorde klart för dom att jag alltid har kört med Fristads och så vad är problemet?? Den A4 stora lappen om alla säkerhetsföreskrifter saknades, som man bara klipper bort pga att den är ivägen.....då fick jag en varning om hur man hanterar säkerhetsklassade kläder...
Det var populärt att gå i arbetskilt här i Karlstad för några år sedan. Jag har tjatat på min chef om en arbetskilt, men jag får ingen.Ska vara populärt med hantverkskläder för män som liknar en vid kjol.(utan myggbett får ju fåglarna ingen mat till ungarna)
Är positiv till Engelssons men provat några byxor och rörmockarspringa brukar bli vanligt på deras byxor. Sedan för 300 kr så står det snabbtorkande och gissar det betyder pungsvett tyg.Engelsson verkar ha byxor i stl C154.
Misstänkt billiga 300-500SEK.
Har någon använt dessa?
Oftast så får man vad man betalar för.Jag VAR positiv till Engelsons. Men sen flera år tillbaka tycker jag det blivit si och så både med kvalité och storlekar. Förr stämde deras plaggmått. Icke nu. Det kan skilja otroligt mycket.
Vilka brallor är det då? De här?
![]()
Fritidsbyxa Sandö Herr - Engelsons
Lätta och snabbtorkande fritidsbyxor i stretchigt och slitstarkt material. Perfekta för aktivitet och resor, med praktiska fickor och bekväm passform.www.engelsons.se