Storlek på kläder

Nybliven ägare av outdoorbyxor från Fristad och nja storleken var inte min kopp av kaffe.
Piewood och Härrekial liknade från jakaffären sitter bättre i mönster.

Jag kan erkänna att jag agerar i byggbranschen och för många år sedan gjorde facket Bygg 1 Stockholm en kontroll av arbetsklädsel och jag åkte fast i deras trålnät. Dom bad mej att ta av mina byxor för att kolla mina lappar inne i mina byxor ifall dom är säkra!?? Jag gjorde klart för dom att jag alltid har kört med Fristads och så vad är problemet?? Den A4 stora lappen om alla säkerhetsföreskrifter saknades, som man bara klipper bort pga att den är ivägen.....då fick jag en varning om hur man hanterar säkerhetsklassade kläder...
Lite fånigt, det är ju inte så att man delar sina arbetskläder med andra i byggbranchen.

Från karta till horisont – behåll fokus med rätt sorts kontaktlinser
Synen förändras gradvis – men skärpan går att få tillbaka. Progressiva kontaktlinser är utvecklade för att låta blicken hänga med utan avbrott.
Ska vara populärt med hantverkskläder för män som liknar en vid kjol.(utan myggbett får ju fåglarna ingen mat till ungarna)
Det var populärt att gå i arbetskilt här i Karlstad för några år sedan. Jag har tjatat på min chef om en arbetskilt, men jag får ingen.

Jag VAR positiv till Engelsons. Men sen flera år tillbaka tycker jag det blivit si och så både med kvalité och storlekar. Förr stämde deras plaggmått. Icke nu. Det kan skilja otroligt mycket.

Vilka brallor är det då? De här?

Aktuellt

”Vandra med hund” – ny bok vägleder till lyckade turer med fyrfota sällskap

”Vandra med hund” – ny bok vägleder till lyckade turer med fyrfota sällskap
För Karin Strandberg och Karin Wallén är det självklart att hunden ska med på vandringen. Nu har de samlat sina kunskaper i en handbok!

Synen förändras gradvis – men skärpan går att få tillbaka. Progressiva kontaktlinser är utvecklade för att låta blicken hänga med utan avbrott.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun!

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun!
Ta chansen att vinna startplatser till Göteborgs största trailupplevelse och Merrells nya terränglöpsko Agility Peak 6, perfekt att springa loppet i!

Vandra med lättare steg – 5 nya plagg och prylar med låg vikt

Vandra med lättare steg – 5 nya plagg och prylar med låg vikt
Inför vår- och sommarsäsongen lanserar flera svenska varumärken nyheter med låg vikt. Utsidans redaktion listar fem favoriter!
Jag VAR positiv till Engelsons. Men sen flera år tillbaka tycker jag det blivit si och så både med kvalité och storlekar. Förr stämde deras plaggmått. Icke nu. Det kan skilja otroligt mycket.

Vilka brallor är det då? De här?
Oftast så får man vad man betalar för.

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.