Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Stor kniv till vad?
- Trådstartare Schneeberger
- Start datum
-
- Taggar
- tillspetsat
Men det svarade du ju på själv:dePaul; sa:Hur kan du säga att det är i stort sett samma kniv?Håkan K; sa:Men, men... det är ju samma kniv på alla bilderna??! Bortsett från nån enstaka detalj, så är de förvillande lika
/Håkan
Jag är ingen knivmänniska, men igår, när jag var på byggvaruhuset frågade en annan kund var motorsågarna fanns. Kanske är jag (och ser mer ut som) en motorsågsmänniska?dePaul; sa:Man märker att du inte är en knivmänniska.
/Håkan
[Ändrat av Håkan K 2005-06-14 kl 12:36]
Lästips
ANNONS
Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken
STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.
Ja, jo kanske. Du ser väl stark och robust utHåkan K; sa:Kanske är jag (och ser mer ut som) en motorsågsmännika?
/Håkan
~Paul~
Uppriktig sagt, snubben var förvirrad, hade uppspärrade ögon, klassisk mc-läderjacka och såg inte riktigt ut att vara motorsågsmänniska, snarare en motorsågsmassakerfetischist. Usch!dePaul; sa:Ja, jo kanske. Du ser väl stark och robust utHåkan K; sa:Kanske är jag (och ser mer ut som) en motorsågsmännika?
/Håkan![]()
Men självklart är jag stark och robust, om man jämför med rätt person...
/Håkan
dePaul; sa:Nja, för komplicerat att förklara här. Skulle behöva en dag eller så. Men OK, det amerikanska flygvapnet valde till slut en annan kniv. Men inte på grund av bristande kvalite utan för att den helt enkelt var för stor och trots det ihåliga skaftet - för tung.
~Paul~
jaja.. som sagt, det var berättat av en Major Fält på Försvarets Överlevnadsenhet.. MEN du som e insatt, vi vet nu vad fjoll-Jänkarna har för knivar.. Vad har till exempel SAS?
-Patric-; sa:Vad har till exempel SAS?
det, om nâgot, borde väl Hâkan veta!
De använder också en typ av överlevnadskniv. Dock något mindre än vad amerikanarna gillar. Den har ett trähandtag som är nitat, ett blad på ca 17 cm och corduraslida. På utsidan av slidan finns ett fack för bryne och kompass.-Patric-; sa:Vad har till exempel SAS?
Det senaste jag hörde är att de överväger att byta till en kniv designad av överlevnadsexperten Ray Mears. Kanske något i stil med hans Woodlore, fast något biffigare.
~Paul~
dePaul; sa:De använder också en typ av överlevnadskniv. Dock något mindre än vad amerikanarna gillar. Den har ett trähandtag som är nitat, ett blad på ca 17 cm och corduraslida. På utsidan av slidan finns ett fack för bryne och kompass.-Patric-; sa:Vad har till exempel SAS?
Det senaste jag hörde är att de överväger att byta till en kniv designad av överlevnadsexperten Ray Mears. Kanske något i stil med hans Woodlore, fast något biffigare.
~Paul~
jojo.. man kan ju kalla vad som helst för överlevnadskniv.. Det e detta som är pudelns kärna, vad definierar en överlevnadskniv, dess funktion eller ifall det är den befintliga kniven vid en överlevnadssituation? Jag hävdar att alla knivar är potentialla överlevnadsknivar, det handlar om situationen..
En annan kul grej är om man kollar vad Ray Mears säljer på sin hemsa så är det skitstora Amerikanska high tech knivar med 30cm blad.. eller.. eller, nää, just det
*fniss* *fniss*
-Patric-; sa:jaja.. som sagt, det var berättat av en Major Fält på Försvarets Överlevnadsenhet.. MEN du som e insatt, vi vet nu vad fjoll-Jänkarna har för knivar.. Vad har till exempel SAS?
Hmmm får man ha kniv på flyget..
/mattias
Håkan K; sa:Uppriktig sagt, snubben var förvirrad, hade uppspärrade ögon, klassisk mc-läderjacka och såg inte riktigt ut att vara motorsågsmänniska, snarare en motorsågsmassakerfetischist. Usch!
Men självklart är jag stark och robust, om man jämför med rätt person...
/Håkan
En Tysk i svart läder som letade efter motorsågar... ähum
Jajemän, SAS övergick ju direkt efter 11e september till engångsknivar i plast. Numera har de återvänt till rejäla sågtandade knivar i rostfritt. Stål är det enda som biter på det kalla smöret, helt enkelt.Mork; sa:-Patric-; sa:Vad har till exempel SAS?
det, om nâgot, borde väl Hâkan veta!
/Håkan
Liknande trådar
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg