• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Stockholms skärgård i påsk?

Nån som är intresserad av att hänga med?
Jag funderar på att ge mig ut på lördag (11/4). Om vädret är fint. Kanske från Stavsnäs eller så. Och komma hem på söndag eller måndag. Beroende på väder.

Behöver dock hyra kajak om jag inte lyckas låna en och jag vill inte paddla ensam.

Jag är 28 år, ingen jättevan paddlare men inte nybörjare heller.
Nån som har en tanke eller idé, eller vill följa med, skriv gärna.
Hälsningar,
Pontus

Tja Pontus!

Jag skulle gärna hängt med dig på paddeltur, men sticker "tyvärr" till Åre över påsken. Vi kanske kan göra en tur någon helg framöver? Om inte annat så kan vi ju ta en dagstur i sthlms-området.

Från din beskrivning så låter det som att vi är på ungefär samma nivå; jag har paddlat ett tag, är inte rädd för vatten men inser att det är rätt klokt att vara två när man sticker ut i skärgården. Jag är förresten 29 och paddlar antingen en havskajak eller en grönlandskajak (helst den senare..).

Hoppas du kommer ut, jag var själv ute o paddlade några timmar i förgår, det är jävligt fint ute nu!

- Emil

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Nån som är intresserad av att hänga med?
Jag funderar på att ge mig ut på lördag (11/4). Om vädret är fint. Kanske från Stavsnäs eller så. Och komma hem på söndag eller måndag. Beroende på väder.

Behöver dock hyra kajak om jag inte lyckas låna en och jag vill inte paddla ensam.

Jag är 28 år, ingen jättevan paddlare men inte nybörjare heller.
Nån som har en tanke eller idé, eller vill följa med, skriv gärna.
Hälsningar,
Pontus

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
Hej på.

Önskar att jag kunde hänga på. Men det blir inga längre äventyr för min del har blivit med hus(renovera en del).

Men har ett förslag till en bra vår tur nära land med tanke på kylan.
Några överfarter blir det beroende på vart ni vill i till slut.

Men på Björnö Ingarö kan man hyra. där ifrån paddla nära land till malmön och där ifrån en fin kanal upp till stavsnäs. I lungt tempo tar detta cirka 3 timmar.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips