STINKANDE klätterskor

Gör inget om dom luktar!! jo tjena!!

Har ni delat tält med ett par stinkbomber till klätterdojjor? De är ju för f... så att till och med maten tar smak!

Inte nog med att ens egna stinker huggorm, polarns är rena mordet!

Som klätterkompisen sa "begagnade dojjor är riskavfall och skall hanteras som sådant". Nästa tur får dom (dojjorna alltså) bo i en hermetiskt tillsluten plastpåse på säkert avstånd från tältet.

mera ajax!

Bengt

Skillnad!

Hejsan!

Jo, jag tror att alla skor luktar efter ett tags användande, men jag är beredd att hålla med om att systetskor luktar mer än läder. Jag har ett par LaSprortiva Cliff som luktar jasmin och lavendel, medans en polare har ett par 5-10(mokasin i syntet?) som luktar så att tapeterna lossnar. Båda dojorna är köpta vid ungf samma tillfälle och har använts lika mycket. För övrigt tror att vi drar ganska jämnt i tåjos i andra fall.

Mitt tips, köp nästa par i läder! Och lufta ordentligt.

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Det absolut enklaste sättet att slippa luktande skor är att låta skorna torka efter användning! Alltså inte ha dem i väskan till nästa tur!!! Mina skor luktar lita av mossa och tall inte svett ngnstanns!!!

TORKA TORKA TORKA

Detta måste självklart tilllämpas från första användning har bakterierna (det är dem som luktar) väl fått fäste så kommer skorna att lukta!

Nike har dock en lösniong även där! De har en hink man kan köpa (Vet inte var har bara läst om den) som man fyller med en gas som tar död på bakterierna!

Annars så kanske men kan hälla kokande vatten på dojorna! Fast dock inte på skinn skor! Kokat skinn användes förr i tiden till rustning...

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips