Stenansikte.

Hur många ansiktsformer ser ni?
_20210601_071142.JPG

Rorschachtestet ger en klockren anubisbabian uppe till höger. Märklig stenvägg förresten. Man kan helt klart lära sig en del om mineralisering här.

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Vakatten är jag blind? Jag ser ett upp&nedvänt A i toppen men inga ansikten, med god vilja skulle man kunna i mitten lite till höger kunna se ett kattdjur eller ev. Järven (Wolverine) i hans gamla uniform vilket då skulle kunna vara ett ansikte. Kan någon rita ut de andra i bilden för en som inte ser
Men en fantastisk vägg var hittade du den?

Hej! Nei, du er ikke blind :). Uten at jeg er noen expert på slik, tror jeg at vi alle er disponert olicka for at identifisera ansikten. Mera, vi mennesker burde være goda på at oppdage olika ansiktsformer, også villa djur.
Bildet tok jag i Nord-Troms, Norge, ca 5-6 timars gange up i fjell.

Bilagor

• Bavian.jpg
    Bavian.jpg
    1.1 MB · Visningar: 190
Hej! Nei, du er ikke blind :). Uten at jeg er noen expert på slik, tror jeg at vi alle er disponert olicka for at identifisera ansikten. Mera, vi mennesker burde være goda på at oppdage olika ansiktsformer, også villa djur.
Bildet tok jag i Nord-Troms, Norge, ca 5-6 timars gange up i fjell.

Pareidoli heter det med ett fint ord. :) Egenskapen att se mönster i slumpmässiga former.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips