Stenansikte.

Rorschachtestet ger en klockren anubisbabian uppe till höger. Märklig stenvägg förresten. Man kan helt klart lära sig en del om mineralisering här.
 
Vakatten är jag blind? Jag ser ett upp&nedvänt A i toppen men inga ansikten, med god vilja skulle man kunna i mitten lite till höger kunna se ett kattdjur eller ev. Järven (Wolverine) i hans gamla uniform vilket då skulle kunna vara ett ansikte. Kan någon rita ut de andra i bilden för en som inte ser
Men en fantastisk vägg var hittade du den?
 
Hej! Nei, du er ikke blind :). Uten at jeg er noen expert på slik, tror jeg at vi alle er disponert olicka for at identifisera ansikten. Mera, vi mennesker burde være goda på at oppdage olika ansiktsformer, også villa djur.
Bildet tok jag i Nord-Troms, Norge, ca 5-6 timars gange up i fjell.
 

Bilagor

  • Bavian.jpg
    Bavian.jpg
    1.1 MB · Visningar: 122
Hej! Nei, du er ikke blind :). Uten at jeg er noen expert på slik, tror jeg at vi alle er disponert olicka for at identifisera ansikten. Mera, vi mennesker burde være goda på at oppdage olika ansiktsformer, også villa djur.
Bildet tok jag i Nord-Troms, Norge, ca 5-6 timars gange up i fjell.

Pareidoli heter det med ett fint ord. :) Egenskapen att se mönster i slumpmässiga former.
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.