ställbara daisys, nu färdiga

Jag har nu gjort färdigt några ställbara daisy (av 3 mm lackerad stålplåt, konstruktion liknande ställbara fifi-krokar), så det finns ett fåtal att köpa, fler kommer att tillverkas vid behov. Jag kan även göra de i rostfritt, mot ett högre pris.
Endast 50 kr st, eller ett par för 85 kr. (kompleteras med 7 mm repsnöre)

OBS! detta är inte UIAA kontrollerad utrustnig och all användning sker på egen risk!!!
MVH Per
 
Hydrauliskt rep

Och jag har just fädigställt en förserie hydrauliska rep. Dessa monteras vid insteget och skjuter dej i valfritt tempo upp för leden. Med andra ord är plåtdaisys inte längre ett krav för ett lyckligt leverne i bergen!
 
Nja

Nja, kan hålla med om att daisys i plåt kan vara lite märkligt, och det är inte riktigt det det handlar om. utan egentlligen en liten grej för att slippa både daisy och fifi.
/Per
 
Plåt-Daisy

Hur trist vore inte Aid-livet utan inverterande fifi-krokar förresten. Dessutom blir det ju en grej mindre!!! Är Aidklättrare prylbögar? Bajsar björnar i skogen? Vi vill väl f.f. ha fler prylar och inte färre.
 
intressant...

Jag hejar på dig Per! Jag är nog intresserad. Jag kan kanske få kolla på en innan jag bestämmer mig. Hemmagjort är bäst! Gör du mässingskilar med?
Vad tror du om ett byte? Jag virkar/stickar en kritpåse till dig? Röd-svart eller? Stjärnor är svårt men det kanske går ändå...
Jag vet var du bor... (gör du?)

gott nytt år!

/mus-martin
 
Byte

Jag byter gärna ett hyraulisk rep och några hemmavirkade 120-slingor (ev.också några superlätta friends gjorda av gamla mjölkkartonger och kylskåpsmagneter) mot en hemmastickad portaledge eller något annat intressant.
 
Yo Hooker! Klart vi vil ha prylar!! Mest prylar i graven vinner har jag hört. Det börjar dra ihop sig för en officiell skyhookers tur till sportaidens förlovade land.

Och efter som att intresset på egenhäntigt tillverkade prylar verkar vara stort, säljer jag min hemmalagade Silent partner. Funkar lika bra till såväl aid som fri repsoloklättring. Ett måste! Går till högst bjudande!

Fresten så tror jag att hooker kvalar in i BMW exclusive eller hur ligger det till?
 
Dax att testa mina nya plastpeckers i Rågårds med andra ord! Jag var ute på berget i helgen- för kallt att klättra så jag firade och jumarerade, upp och ner, upp och ner. Jag är nog uppe i en hygglig abstinensnivå.
 
Jo du den vet vi ju vem som har. Går de norrut snart någon gång månne? funderar på kullen i helgen åsså.
ja e toki i stina-fia! fresten
 
Svar till Rurik Läpp

Kullen till helgen? Dingla på dörren kanske?
Va fan e stinafia för nått, frästen??? Har du ingen stavningsmaskin i datamaskinen eller??
 

Fjälledarens tips: Så packar du lätt och når längre

Ibland får man ut mer av naturupplevelser när man tar ut svängarna. Fjälledaren Oskar berättar hur han hittar en större frihetskänsla utomhus.