Stadiums kajak Everest?

Hej, en inbiten canadensar paddlare tänkte börja kajaka lite nu också. Såg Stadiums annons i senaste Ute Magasinet om nya kajaken EverestV41. Verkar vara ett bra pris på en havskajak i glasfiber. Är det någon som provat den? tja Johan

Here we go again

Det är ju nästan lite gulligt att stora Stadium tar fram en egen kajak som "resultatet av ett gäng entusiasters paddlande och testande i St. Annas skärgård" (annonsen i Utemaggan) det är ju den i detta fora så kära estniska f.d. Point/Trapper/Reval/Kajakimporten/Mälaren/Eastpole...you name it. Hos Eastpole heter den Mari 41 och hos Stadium Everest V41. Känns som om de hoppar på tåget när alla andra hoppat av.

PS själv köpte jag en Mari3/K1R/Baltic/Mysingen hos kajakimporten för några år sen som jag är nöjd med, fast lite billigare...

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Re: Here we go again

Hos Eastpole heter den Mari 41 och hos Stadium Everest V41.

Är det samma kajak som man kan beställa från Tallinn? Verkar ju väldigt märkligt.

Re: Re: Here we go again

JohanBj; sa:
Hos Eastpole heter den Mari 41 och hos Stadium Everest V41.

Är det samma kajak som man kan beställa från Tallinn? Verkar ju väldigt märkligt.

Vad är det som är märkligt? Jag har aldrig hört talas om att Stadiums Everest skulle ha utveckat någon friluftspryl själva? De är duktiga på att kopiera och sätta dit sitt eget märke,. Inget fel i det dock, eftersom det sänker priset, oftast.

Svårt att svara på frågan ??

Inte för att vara "sån" men kan ingen svara på den ursprungliga frågan "är det något att ha"...tugget om Everest och Stadium vet vi alla om..så snälla... :)

Tydligen har skutan funnits i många skepnader så någon borde väl ha prövat eller ägt en sådan.

Tack

Tack..du är ju för go..jag hittade ingen Everest v41 där inte..men din "artikel" var uttömmande och bra :)

Re: Re: Re: Here we go again

KLAGER; sa:
Vad är det som är märkligt? Jag har aldrig hört talas om att Stadiums Everest skulle ha utveckat någon friluftspryl själva?
Om jag inte minns helt fel så utvecklar de en hel del av Everest-kläderna och -ryggsäckarna själva. De lite mer "hårda" produkterna (typ kajaker, vattentäta säckar osv) köper de och sätter sitt märke på däremot.

// Martin

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips