Sprintar med låsring?

Någon som vet var man kan köpa sprintar med låsring i stil med den i den bifogade bilden?

/Birger

Bilagor

• IMG_8069.jpg
    IMG_8069.jpg
    31.1 KB · Visningar: 1,282
Månadens produkt: Ergo Grip Enduro från Hestra
Rätt handskar kan göra stor skillnad under cyklingen. Ta chansen att tävla om lätta och bekväma Ergo Grip Enduro D3O från Hestra.
Tack för tipset!

Ett förtydligande: Sprinten är 37 mm lång och 6 mm i diameter. Låsringen är 15 mm i diameter. Måtten är dock inte kritiska, i synnerhet inte längden på sprinten.

/Birger

Senast ändrad:
Gå in på någon båttillbehörsaffär - Hjertmans, Watskii, SeaSea eller liknande.
Sprinten kallas där Riggbult och finns i många olika längder och tjocklekar. Där finns också låsringar i rostfritt i rätt storlek.

Om det inte gör något om sprinten är gängad och har sexkantig skalle kan du ju köpa en bult i valfri järnaffär, vill du låsa så köp mutter, vingmutter, två muttrar, låsmutter eller borra ett litet hål i den och trä i ståltråd eller nyckelring eller liknande. det svåraste är kanske att borra ett lagom litet hål på en rundad yta.

/Patrik

Aktuellt

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”
I nya boken Vandra i södra Småland guidar Niklas Kämpargård till 48 turer genom skogar, sjölandskap, myrar och kulturbygder.

Upprop för friluftslivet inför valet

Upprop för friluftslivet inför valet
Tycker du att friluftsliv, natur och allemansrätt är viktiga frågor inom politiken? Skriv under Svenskt Friluftslivs upprop!

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”
Utsidans redaktör Gabriel Arthur besöker Sveriges största friluftsfestival – och får med sig viktiga insikter hem.

Paddling i Muminfamiljens farvatten

Paddling i Muminfamiljens farvatten
Pellinge övärld och ön Klovharun inspirerade Tove Jansson. Förra sommaren paddlade Henrik Witt äntligen dit i kajak.
Det där är väl en fjällräven ryggsäckssprint,
Kolla på naturkompaniet dom har i alla fall tidigare haft sådana där tillbehör. Eller med fjällräven direkt.
Jonas Furuholm.

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk

Det ser ut som en ryggsäckssprint, ja. Min gamla CampTrails hade flera såna där...
Och de var i aluminium - så diverse förslag om lösningar i stål är nog bortkastade för trådskaparen...

Prova med Naturkompaniet som sagt var
- eller sänd mig ett PM om det gäller någon enstaka, jag har säkert mina kvar
från det att jag skrotade den spruckna CampTrailsramen...
/Odd

Ja, det stämmer att det är en ryggsäckssprint. Dock till en Camp Trails-ryggsäck. Men fabrikat är nog förhoppningsvis ovidkommande.

Jag tar en titt i Naturkompaniets fysiska butiker i Stockholm med omnejd.

@Odd: Tack för erbjudandet. Jag kanske hör av mig.

/Birger

Hade inte varit svårt att knåpa ihop av en aluminiumnit och en cykelring om man har dessa liggande.
Annars finns det redan goda tips i tråden.

Lästips

Upptäck

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.