Sprintar med låsring?

Någon som vet var man kan köpa sprintar med låsring i stil med den i den bifogade bilden?

/Birger

Bilagor

• IMG_8069.jpg
    IMG_8069.jpg
    31.1 KB · Visningar: 1,249
Tack för tipset!

Ett förtydligande: Sprinten är 37 mm lång och 6 mm i diameter. Låsringen är 15 mm i diameter. Måtten är dock inte kritiska, i synnerhet inte längden på sprinten.

/Birger

Senast ändrad:
Gå in på någon båttillbehörsaffär - Hjertmans, Watskii, SeaSea eller liknande.
Sprinten kallas där Riggbult och finns i många olika längder och tjocklekar. Där finns också låsringar i rostfritt i rätt storlek.

Om det inte gör något om sprinten är gängad och har sexkantig skalle kan du ju köpa en bult i valfri järnaffär, vill du låsa så köp mutter, vingmutter, två muttrar, låsmutter eller borra ett litet hål i den och trä i ståltråd eller nyckelring eller liknande. det svåraste är kanske att borra ett lagom litet hål på en rundad yta.

/Patrik

Aktuellt

Månadens fråga: Hösten är här – vad lockar mest?

Är hösten en tid för svampplockning runt knuten – eller lockar äventyren? Vi tar pulsen på Friluftssverige hösten 2025.

Upplev Halmstads kust: Vandra Prins Bertils stig

Leden som på 18 kilometer förenar stadspuls, rogivande natur och slående vyer över havet.

”I nivå med luften vid flerfiliga motorvägar”

Ny forskning visar att klätterskornas skosulor släpper ut riskfyllda kemikalier i luften när de nöts. Nu växer trycket på branschen att agera.

På två hjul genom Karelen: Grusvägar, bastur och möten för livet

Två irländska cyklister reser till finska Karelen för att utforska områdets “grå guld” – alla övergivna, slingrande grusvägar.
Det där är väl en fjällräven ryggsäckssprint,
Kolla på naturkompaniet dom har i alla fall tidigare haft sådana där tillbehör. Eller med fjällräven direkt.
Jonas Furuholm.

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk

Det ser ut som en ryggsäckssprint, ja. Min gamla CampTrails hade flera såna där...
Och de var i aluminium - så diverse förslag om lösningar i stål är nog bortkastade för trådskaparen...

Prova med Naturkompaniet som sagt var
- eller sänd mig ett PM om det gäller någon enstaka, jag har säkert mina kvar
från det att jag skrotade den spruckna CampTrailsramen...
/Odd

Ja, det stämmer att det är en ryggsäckssprint. Dock till en Camp Trails-ryggsäck. Men fabrikat är nog förhoppningsvis ovidkommande.

Jag tar en titt i Naturkompaniets fysiska butiker i Stockholm med omnejd.

@Odd: Tack för erbjudandet. Jag kanske hör av mig.

/Birger

Hade inte varit svårt att knåpa ihop av en aluminiumnit och en cykelring om man har dessa liggande.
Annars finns det redan goda tips i tråden.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips