Sportklättring i Europa ?

Hej, tänkte fara och klättra (sportklättring) första veckan i november är det nån som vet var det kan tänkas vara bra då, hade tänkt hålla mig i europa. Gärna nått ställe där det går att tälta. Jag är tacksam för alla tips.
 
El Chorro

El Chorro, Andalusien, Spanien. Förare "Andalucian Rock Climbs" av Chris Craggs. Var där i Juni en gång, men då var det ÖRTON grader varmt, så det blev bara bilder. Ska visst vara fint på vintern, dock.
/Erik
 
Ponte Brolla

Ponte Brolla är ett superfint klätterställe i södra Schweiz.

Klättring i alla grader, alla lutningar, alla längder pa turer. Fint väder. är i Schweiz just nu, man gar omkring i bara t-shirt i dag 3/10, det är skönt. I Ponte Brolla är det klättring aret runt. Tältplats finns i närheten.

Jag skrev en artikel om det här pa utsidan förra aret, da jag varit där första gangen, sa den kan du kanske hitta om du söker pa "Klätterparadiset Ponte Brolla" (vet att artikeln ligger kvar även om länken är borta).

Ha en skön semester!
/Anna
 
Barcelona

hej!

Du har just nu mycket fin klättring i Barcelona och trakterna runt omkring! Du kan läsa en hel artikel i utemagasinet om detta !

lycka till
 
Bra översikts bok

Tjenare
Detta kommer kanske lite sent om du nu redan har åkt men inför nästa resa kan jag rekomendera att köpa en bok som tex Sport Vertical.
http://www.amazon.co.uk/exec/obidos...6141/sr=1-1/ref=sr_1_10_1/202-4636501-2019018

Jag snubblade över ett ex när jag var i london senast som jag köpte direkt. Det är ett par som rest runt i europa med husvagn och klättrat på en massa ställen.
Boken visar översiktlig vad som finns med exempel på leder, hur långa och hur många som finns i varje register vid varje ställe. Mycket att sitta å suckta över.

/Jonas
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.