Sportklättring på Lidingö

Hej!

Jag har några frågor till de som klättrat på Lidingö. Jag har hittat här att det finns två ställe http://www.sverigeforaren.se/index.php/Kategori:Lidingö.

Vet någon om information på websida är aktuellt? Är det möjligt att sätta top rep för rutter med svårighet under 6c? Finns där ankare bultar?

Jag bor i Göteborg, men idag åker till en kompis som bo på Lidingö, därför det skulle bli perfekt att klättra där imorgon. Annars vilken ställe kan ni rekommenderar som inte är svårt att nå utan bil eller cykel? Ett bra ställe för mig är där finns 6a - 6c bultat rutter med top rep ankar.

Tack! (Och ursäkta för min svenska :) )

Jag har aldrig varit där, men Ekholmsnäs verkar verkar ha ett toppankare (led 9) och flera träd som eventuellt går att toppa ifrån (led 1-2, 3, 5-6, 10 och 11). Bultade för led verkar båda ställen till stor del vara, även om det verkar behövas en del kilar för att kunna behagligt.

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Vilka är juryns favoriter inför säsongen vår-sommar 2026? Bland vinnarna finns bland annat en lättviktsryggsäck och en svensk designklassiker.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trail Run för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips