Sportklättring

Hej Jag undrar om någon har några fina tips på bra sportklättring som man bör besöka och klättra nu under semestern, typ som en helg resa.
Jag utgår ifrån Gbg.

// Mvh Andreas
 
Tänker du i närområdet? Då är det ju viks kile, tjörnbron, granitgrottan, mm. Annars tror jag att haugtjern utanför oslo kan vara intressant, men har inte varit där själv.
 
Sjöända, Västervik sägs vara fint med bred omfång på grader. Inga varit där själv ännu, men det kommer.
 
6a-ish sportklättring i GBG-området hittar du bäst i Aspen eller Greggered. Räkna med att inte vara ensam ...

[Äsch, jag läser som en kratta. Du är ju från GBG ... Ursäkta!]

Men Seglora kanske kan vara en helgresa?
 
I Ågelsjön finns att göra för en helg även utan kilsetet med, på småväggarna så tycker jag Nollan, månskäran och Tequila kan räknas som helbultade. Röd oktober är väl också helbultad typ 6a.

Röda tår och borrbultspartiet är fina 6+or.

Felicia uppe i ravinen och där går det ju även någon fin femma på surfväggen (väl värt att hänga ett topprep på bamse, tjejsprickan och silversurfaren)...

Sen går det ju nåt helbultat uppe på svaplattan som kan ledas via laportiva bultarna, eller firas ner till. (akta getingarna om dom är där igen)...

På drakväggen går också två fina sexor som är helbultade.

Har säkert missat några, men är 6a graden så är det nog en bra ticklist att ta med sig hem :)
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.