Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Sportfiskare drabbas-Kan bli Norgestopp hela sommaren
Hörde det på radion i går, tror det är en önskan att begränsa turism (icke nödvändig) resa in i landet. Det är ju inte spikat men det visar åt vilket håll det går.
Norges statsepidemiolog nämnde detta i intervju i gårdagens el. söndagens aftonblad att Sverige kan få enskilda regler p g a vårat antal avlidna och smittade. Norge har ca 1/10 avlidna jämfört med Sverige trots att Sverige har ca dubbelt deras befolkning. Även Finland har nämnt ungefär samma sak för Sverige. Hur Danmark ställer sig vet jag inte.
Det är bara att kolla med gränsbevakningen i resp. land. Det fick en kompis göra nyligen nere från Wasa som var 24 tim i Sverige och hämtade en valp. Detta var ca 1 mån sedan. Det blev 2 v karantän när han kom hem och kvalitetstid med valpen.
Redan när jag var yngre älskade jag att vara ute. Jag visste inte särskilt mycket om ryggsäckar eller passform. Jag stoppade bara ner min utrustning ...
Vi åkte till Fulufjällets nationalpark med ett tydligt mål: att uppleva fjäll på riktigt, men på ett sätt som fungerade även med barn. Fulufjället är ...