Låna gratis fiskeutrustning hela sommaren, för barn(>=16). Och få medlemskap i sportfiskarna med mer.

Nu kan barn låna gratis fiskeutrusning hela sommaren och få lite gratis saker av sportfiskarna.
Väldigt bussigt tycker jag!

" Börja fiska är ett unikt samarbete mellan Abu Garcia, Sportfiskarna, Sveaskog och utvalda sportfiskebutiker över hela landet. Du kan låna en fiskeutrustning, fiska varje dag i sommar och lämna tillbaka utrustningen när skolan börjar. Bättre kan det inte bli! Projektet kommer att ha årspremiär i butikerna inför sommarlovet 2021. "

"
Börja fiska erbjuder dig upp till 16 år

Lån av ett Abu Garcia haspelset eller inkapslat set.
När du har skickat in medlemsblanketten du får i butiken när du lånar utrustningen, får du följande hemskickat till dig utan kostnad:
* 32-sidig fiskehandbok
* Fiskekortet Börja fiska
* Ett spinnbete från ABU Garcia
* Ett klistermärke från Sportfiskarna
* En fiskelägers-folder
* I medlemskapet i Sportfiskarna ingår även en personlig olycksfallsförsäkring från Svedea och 4 nummer av Svenskt Fiske- Sveriges största fisketidning."

"
Här kan du fiska med vårt fiskekort

Med Börja fiskas fiskekort kan du fiska i cirka 100 fiskevatten på Sportfiskarnas fiskekortsområden Sportfiskekortet i Stockholm och på Gula kortets vatten i Göteborg och i en mängd av Sveaskogs vatten runt om i Sverige."

 
Ett bra sätt att göra sig av med överskottsutrustning är att ge den till någon yngre fiskare. För några år sedan var jag med på en loppis och hade samlat ihop en massa spön, rullar och drag som bara samlade damm i mitt garage. Det mesta mer eller mindre gav jag bort till de smågrabbar som var intresserade (men fick ändå ihop till en skaplig krogsväng med dåvarande flickvännen).
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
jmlove Fiskeutrustning för fjälltur? Fiske 11

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.