sportextreme.com, är de bra?

Hej!
Funderar på att beställa från sportextreme.com. Efter att ha sökt i forumet verkar det som att folk har mkt olika uppfattning om hur seriösa de är. Tacksam för synpunkter på och erfarenheter av hur det fungerar att beställa därifrån.
Mvh Henning
 
Mycket bra!

Beställde mina isyxor + lite andra prylar därifrån.
Jag är mycket nöjd! Man kunde tex se direkt hur mycket det skulle kosta i skr inkl. frakt och prylarna kom inom en vecka!! Billigt dessutom!

Lycka till!
 
Bra

Jag har bara goda erfarenheter av sportextreme vad det gäller expediering och service. Däremot har det strulat med transporterna av mina paket, men det är ett svenskt transportföretag (med internationell samarbetspartner) som har stått för de missarna.
 
Jag har hört att dom brukar ha lite dåligt med saker i lager så att man kan få vänta ett tag, men det är som sagt bara hörsägen då jag inte har beställt från dem själv.
 
Sportextreme

Hej
Beställde en klocka av dom, skulle komma inom 72h men det dröjde 2x72 innan jag fick info att dom skulle skicka. Men i övrigt fungerade allt mycket bra från beställning på nätet till leverans av UPS.
Hälsningar Anders
 
Dåligt!!!

Jag beställde kamsäkringar för två veckor sedan, men jag har inte sett röken av dem än, grejorna finns någonstans i Sverige mellan Västerås och Eskilstuna, men varken Sportextreme eller fraktföretaget UPS vet var någonstans de har fastnat.
Det enda svaret jag fick från UPS var att det kan ta ytterliggare 8 dagar att spåra försändelsen. Samtidigt utlovas "till dörr leverans" inom fem dagar inom EU!
Hoppas att min erfarenhet är unik, men Sportextreme och framförallt fraktföretaget UPS kommer jag inte att göra någon reklam för!
 
Re: Dåligt!!!

climb12; sa:
Jag beställde kamsäkringar för två veckor sedan, men jag har inte sett röken av dem än, grejorna finns någonstans i Sverige mellan Västerås och Eskilstuna, men varken Sportextreme eller fraktföretaget UPS vet var någonstans de har fastnat.
Det enda svaret jag fick från UPS var att det kan ta ytterliggare 8 dagar att spåra försändelsen. Samtidigt utlovas "till dörr leverans" inom fem dagar inom EU!
Hoppas att min erfarenhet är unik, men Sportextreme och framförallt fraktföretaget UPS kommer jag inte att göra någon reklam för!

Det är väl knappast Sportextremes fel att UPS lyckas supa bort din försändelse. Om du hade handlat av ett svenskt företag, typ Addnature och sen fått leveransbesked från dem men grejorna sedan visar sig fastnat på ett postsorteringsställe någonstans i Sverige så ska ju inte det slå på Addnatures service utan mer på Postens... eller?
 
Who´s fault?

Det må vara som du säger, men skuldfrågan är ur min synpunkt av mer akademiskt intresse, eftersom i praktiken står jag här utan mina grejer och utan att kunna få ett vettigt svar.
 
Nya sportextreme.com

Hej!

Vill passa på att berätta att sportextreme.com nu har tagits över av JK Group AB och
flyttat sin verksamhet till sverige. Fokus i första hand kommer att vara på dykutrustning.
Har ni några frågor eller funderingar kontakta oss gärna via vår hemsida. Välkommna!
 
Mycket nöjd!!

Handlade några prylar från sportextreme.com för någon vecka sedan och tycker det fungerade mycket bra. Fick bra hjälp från supporten och paketet kom dagen efter jag la beställningen. Kanon!
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.