Sportdryck, vilken?

Solen skiner, ska sluta jobba tidigt. Min mountainbike är just hemkommen från service och cykelpolaren väntar på mig.
Det blir långtur runt skärgårdsöar ikväll och det ska bli så jäkla skönt!!!



Fråga: Jag hade tänkt köpa sportdryck, men vad ska man ha?
Är lite rädd om tänderna och undrar hur farligt spordryck egentligen är för gaddarna?
Det finns även sportdryck "light", hur funkar de?

Såg en som hette "Dexol" eller "Dexosol" som fanns i lightversion. Kommentarer?
 
Sportdryck,det beror på...
ifall du ska vill blanda den snabbt så är MAxims produkter bra,orginal eller elektrolyte oRAnge/lemon(den röda) är jätte god...
men vill du spara på tänderna så varva,50/50 med vatte´n i en flaska och MAxim i den andra...
har du camelbak så ha vattnet där och en eller 2 flaskor med sportdryck,
så till sist köp inte vitargos den är så svårblandad.
MVH jocke
 
Månadens produkt: Ergo Grip Enduro från Hestra
Rätt handskar kan göra stor skillnad under cyklingen. Ta chansen att tävla om lätta och bekväma Ergo Grip Enduro D3O från Hestra.
Tack.

Jo, jag har en Camelback, men hade inte tänkt kladda ned den med sportdryck utan bara ha rent fräsht vatten där.
Det har funkat bra hittills och jag brukar kompletera med lite godis(snickers) och två bananer under ett pass.

Har egentligen inte funderat kring sportdryck tills nu och tänkte testa att ha med en flaska att suga i sig när det börjar gå tungt :)
 
Sportdryck

Hej!

Sportdryck Light måste vara tillhöra samma fåniga produktgrupp som alkoholfri snaps. Själva idéen med sportdryck är att ge en massa energi och det fort.

Själv blandar jag min egen:
1/2 dl druvsocker
1/2 krm salt
pressad citron för smak
7 dl vatten

Kanske inte lika bra som köpt men mycket billigare. För mig fungerar den utmärkt. Har med i en flaska och sen 2 l vatten på ryggen.

Bästa sättet att skydda tänderna är nog att borsta dem noga vid hemkomst.

/ErikLj
 
Testa olika

Test005; sa:
Solen skiner, ska sluta jobba tidigt. Min mountainbike är just hemkommen från service och cykelpolaren väntar på mig.
Det blir långtur runt skärgårdsöar ikväll och det ska bli så jäkla skönt!!!

Fråga: Jag hade tänkt köpa sportdryck, men vad ska man ha?
Är lite rädd om tänderna och undrar hur farligt spordryck egentligen är för gaddarna?
Det finns även sportdryck "light", hur funkar de?

Såg en som hette "Dexol" eller "Dexosol" som fanns i lightversion. Kommentarer?

Skippa light varianterna, som andra sagt är det en minst sagt konstig ide.

Testa lite olika märken. Kör samma runda och belasta på samma sätt. Då känner du om det är någon som hjälper mer eller mindre.

Personligen tycker jag vatten, en godisbit och en banan räcker långt, så länge man inte är ute över 5 timmar. Då kan man behöva lite mer tillskott.

/Mattias
 
Maxim

Hej

Jag använder Maxim, funkar bra för mig.
Har även testat Vitargo men den tålde jag inte, blev illamående av "Recovery" varianten med mycket protein och har efter det svårt även med electrolyte varianten.

Jag blandar pulvret i mindre koncentration för att inte bli så sur i magen, annars kan man ju varva sportdryck med vatten också.

mvh
Jan-Eric
 

Aktuellt

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”
I nya boken Vandra i södra Småland guidar Niklas Kämpargård till 48 turer genom skogar, sjölandskap, myrar och kulturbygder.

Upprop för friluftslivet inför valet

Upprop för friluftslivet inför valet
Tycker du att friluftsliv, natur och allemansrätt är viktiga frågor inom politiken? Skriv under Svenskt Friluftslivs upprop!

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”
Utsidans redaktör Gabriel Arthur besöker Sveriges största friluftsfestival – och får med sig viktiga insikter hem.

Paddling i Muminfamiljens farvatten

Paddling i Muminfamiljens farvatten
Pellinge övärld och ön Klovharun inspirerade Tove Jansson. Förra sommaren paddlade Henrik Witt äntligen dit i kajak.

Lästips

Upptäck

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.