Spendera sommaren i Chamonix?

Hej,

Planerar att spendera 1-2 månader av kommande sommaren i Chamonix.

Jag har än så länge väldigt lite planerat och är flexibel med datum, boende o.s.v.

Är det fler som har liknande planer och hur planerar ni isf. att bo? Jag funderar på att tälta alt. hyra en lägenhet om man kommer över någon billig, kanske tillsammans med likasinnad eller inneboende hos någon?

Klättringsmässigt är jag än så länge rookie med inomhusklättring och bestigning av Mont Blanc + några andra PD-toppar i Chamonix-området. Men tanken är att utveckla detta under våren samt under Chamonix-vistelsen. Jag är främst intresserad av alpina mixed-turer och anser mig själva vara vältränad för att orka med högt tempo där nere.

Vore kul att höra om fler går i samma tankar och man ev. kan styra ihop något?

/Dick

Aktuellt

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Upplev Halmstads kust: Vandra Prins Bertils stig

Leden som på 18 kilometer förenar stadspuls, rogivande natur och slående vyer över havet.

Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!
Jag är eventuellt intresserad. Det beror på hur mycket av min plånbok som återstår när sommaren närmar sig, och det i sin tur beror på om det blir några äventyr nu under våren.

Nu var det ett tag sedan jag var nere, men vi tillbringade tiden i bergen en vecka i stöten, tält alt bivibag och bodde på ski station vid Brévent liften när vi vilade ut i byn däremellan
Tror att de är lite hårdare på att tälta i bergen någon längre tid på samma plats nu!

Men det var grymt billigt sätt att stanna en längre tid

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips