Speciellt med långfärdscykel

1) jag har aldrig sett den i nån affär och jag vill provcykla innan jag bestämmer.
2) Jag är skeptisk till bockstyre.
3) Jag vill inte lägga mer än 10 kkr på en cykel.

Såg en beg. Optima Dolphin långfärds liggcykel.

1. Du får säkert provcykla innan köp.
2. Inget bockstyre att fundera på och du behöver inte vara orolig för att belasta händer, armar, axlar och nacke.
3. Begärt pris 10kkr
http://www.liggister.org/buyandsell.html
 
Lite klarare. Men de andra grejerna då, förutom sittställningen alltså, dvs hjul och växlar.

Det där med sittställningen är ju vettigt att tänka på, dvs att man ska kunna variera den. Men det finns ju andra styren som inte är bockstyren, jag hade tänkt test nåt sånt. Problemet med bockstyren tycker jag är att jag kommer alldeles för lågt med händerna i det låga läget. Vilket gör att det bli svårt att se rakt fram, jag klarar utan problem att rikta blicket rakt fram, men då glasögon inte riktigt är gjorde för att titta i den vinkeln ställer de till problem (jag ser helt enkelt inte genom de utan över de, vilket inte är nån bra grej). Hur får man sittställningen upprätt på den cykeln du föreslår?

Har du verkligen formulerat raderna ovan rätt?
Jo, eftersom du verkar tycka att jag för att spara tid/pengar ska köpa en cykel som är fullutrustad, medans jag inte tycker att det är att välja extra utrustning som är problemet, utan om jag skulla vara tvungen att köpa en massa cyklar.
 
Definitivt en hybrid

Alltså allt e relativt. En kompis till mig var ute på en 1,5 veckors cykelsemester i fjol. Cyklade på en hybrid som hon utrustade med det hon behövde för att klara semestern. Normalt använder hon den för motion och jobb-pendling. Jag skulle ALDRIG köpa en långfärdscykel för att jag ska cykelsemestra några dagar. Jag skulle definitivt köra på en vettig hybrid. Jag är själv ute varje sommar. Cyklar på en hybrid, men det är bara några dagar varje gång.

Mvh
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.