Spårstatus Stockholm

Jag sprang en rogainetävling den 20/11. Då sprang jag bl.a. mellan Brantbrink-Harbro-Lida. Dock inte i skidspåret såklart.

Spåret (ett spår) är kanonfint och maskinpreparerat. All heder åt de som lyckats få till ett spår så snabbt.

Vi ses i spåret!

/Thomas
Stockholm Långdistansklubb

Ursvik

5 och 10 km är spårat. 15 är inte spårat, fullt med knäckta träd över spåret.
2.5 är skatespår, vet ej skick.

/Thomas

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.
Ängsjö och Sollentuna

Kom just in efter att ha dubbelstakat 9,5 av 10 km spåret i Ängsjö = katastrof!
40% av spåret saknar just spår. Övriga 60 % var urkassa! Där har folk kört med Vita Blixten alt. vattenskidor. Inte en chans att hålla skidorna i spåren.

På väg hem var jag bara tvungen att testa Sollentuna golfklubb oxå. Det var betydligt bättre. Dock är banan bara ca: 4-5 km, men helt klart värt att köra.

Ursvik funkar bra men det var isigt...

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips