Spårstatus Stockholm

Jag sprang en rogainetävling den 20/11. Då sprang jag bl.a. mellan Brantbrink-Harbro-Lida. Dock inte i skidspåret såklart.

Spåret (ett spår) är kanonfint och maskinpreparerat. All heder åt de som lyckats få till ett spår så snabbt.

Vi ses i spåret!

/Thomas
Stockholm Långdistansklubb

Ursvik

5 och 10 km är spårat. 15 är inte spårat, fullt med knäckta träd över spåret.
2.5 är skatespår, vet ej skick.

/Thomas

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Tävling: Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.
Ängsjö och Sollentuna

Kom just in efter att ha dubbelstakat 9,5 av 10 km spåret i Ängsjö = katastrof!
40% av spåret saknar just spår. Övriga 60 % var urkassa! Där har folk kört med Vita Blixten alt. vattenskidor. Inte en chans att hålla skidorna i spåren.

På väg hem var jag bara tvungen att testa Sollentuna golfklubb oxå. Det var betydligt bättre. Dock är banan bara ca: 4-5 km, men helt klart värt att köra.

Ursvik funkar bra men det var isigt...

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips